המשטרה הקימה אתר לאיתור חפצי ניצולים ונספים מטבח שמחת תורה

אלפי פריטים מאזור המסיבות בהן נרצחו מאות יהודים בשמחת תורה, הוחזרו במהלך החודשים האחרונים לניצולים או לבני משפחה של הקרבנות הי"ד

במקביל להקמת מרכז מידע למשפחות לאיתור נעדרים וחטופים שהופעל על־ידי היחידה הארצית למאבק בפשיעה כלכלית שבלהב 433, הוקם במקביל מרכז לוגיסטי, אליו נאספו על־ידי המשטרה, צה"ל ואזרחים כ־20 אלף פריטים מאזור המסיבות בהן נטבחו מאות יהודים על־ידי העזתים הארורים.

במהלך החודשים האחרונים פעלו שוטרי היחידה עם מתנדבים אזרחים ומתנדבי זק"א למיין, לנקות ולמפות את הפריטים כדי שניתן יהיה להשיבם לבעליהם. כל החפצים אוכסנו תחילה במרלו"ג, מתוכם, הוחזרו אלפי פריטים מזוהים לבעליהם או לבני המשפחה של הקרבנות.

בנוסף, היאל"כ בשיתוף פעולה עם אגף הטכנולוגיות במשטרה, עמלו בחודשים הללו גם על הקמת אתר אינטרנט ייחודי אליו הועלו תצלומי כל החפצים ללא סימני זיהוי שנותרו בידי המשטרה. ההנחה הייתה שבאמצעות התמונות ניתן יהיה להשיב את החפצים לבעליהם.

וכך, ככל שיזוהה פריט על ידי בעליו או מי קרובי משפחתו, ניתן יהיה להגיש בקשה באמצעות טופס בקשה באתר האינטרנט ובהמשך, ככל שבפרק זמן של כחודשיים לא יהיו דורשים נוספים לאותו פריט, יועבר הפריט לתחנת משטרה קרובה לבקשתו של הבעלים לצורך החזרתו.

מאחר ולחלק גדול מהפריטים ערך רגשי רב, מבקשת המשטרה כי כל אדם שדורש פריט מסוים, יבצע את כל הבדיקות הנדרשות כדי לוודא שהפריט אכן שייך לו ומגיע לבעליו האמיתיים.

כתובת האתר שהקימה המשטרה למטרה זו, הוא: https://itemsreturn.app.police.gov.il/

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *