המתיחות עם פוטין מחריפה: ביידן יודיע על הפסקת ייבוא נפט וגז מרוסיה

רשת CNN מדווחת שארה"ב תבצע את מהלך איסור יבוא הנפט והגז באופן חד-צדדי, ללא בעלות בריתה האירופיות, עקב אי-הסכמה בין מדינות אירופה אם להפסיק את יבוא האנרגיה הרוסית

רשת CNN מדווחת שארה"ב תבצע את מהלך איסור יבוא הנפט והגז באופן חד-צדדי, ללא בעלות בריתה האירופיות, עקב אי-הסכמה בין מדינות אירופה אם להפסיק את יבוא האנרגיה הרוסית- וזאת כחלק מהסנקציות של המערב על רוסיה שפלשה לאוקראינה בחודש הקודם.

נשיא ארה"ב ביידן צפוי למסור הצהרה בשעה 17:45. ההערכה היא שיודיע על הפסקת יבוא נפט וגז מרוסיה לארצות הברית.

הבוקר הודיעו היום (שלישי) הרוסים על הפסקת אש שמטרתה לפתוח "מסדורות פינוי" הומניטריים של אזרחים בקייב, בצ'רניהיב, בסומי, בחרקוב ובמריופול.

סגנית ראש ממשלת אוקראינה אירינה ורשצ'וק אמרה כי "סוכם שהשיירה הראשונה תצא לדרך ב-10 בבוקר מהעיר סומי. השיירה תלווה את האוכלוסייה המקומית ברכבים פרטיים".

ברשת פורסמו תיעודים כי החל הפינוי הנרחב המדובר.

"פוטין צריך להתחיל דיאלוג ולדבר, במקום לחיות בבועת המידע חסרת החמצן שבה הוא נמצא", אמר אתמול זלנסקי והוסיף: "אני חושב שהוא מסוגל לעצור את המלחמה שהוא התחיל… הוא צריך לדעת דבר אחד חשוב שהוא לא יכול להכחיש, עצירת המלחמה היא דבר שהוא מסוגל'.

עוד לפני כן, שר החוץ של אוקראינה, קולבה, טען כי "מזמן רצינו לקיים שיחה ישירה בין זלנסקי ופוטין". לדבריו, "כולנו מבינים שפוטין הוא זה שמקבל את ההחלטות הסופיות, ובמיוחד עכשיו". קולבה אמר כי זלנסקי"'לא מפחד מדבר" – גם לא מפגישה ישירה עם פוטין. "אם גם פוטין לא מפחד", הוסיף, "שיבוא לפגישה – שישבו וידברו".

זלנסקי העלה סרטון ממשרדו שבארמון הנשיאות בבירה קייב. זלנסקי הציג תחילה את הנוף שנשקף מחלונו ובהמשך גם התייחס למשא ומתן שהתקיים אתמול בבלארוס. לדבריו, אוקראינה תמשיך לרדוף אחרי המשא ומתן עד שיהיה אפשר לומר כי הגיע השלום.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *