מהן הסיבות העיקריות לדחיית תביעות ביטוח נסיעות?

בדירוג שנחשף השבוע מטעם מספר חברות ביטוח מובילות בארצות הברית, נחשפו לראשונה ארבע הסיבות המובילות לדחיית תביעות ביטוח שהוגשו על ידי מבוטחים בפוליסות ביטוח נסיעות לחו"ל • כך תוודאו שהתביעה שלכם תתקבל

מבטחים מובילים בשוק ביטוחי הנסיעות האמריקאי פרסמו השבוע את ארבע הסיבות העיקריות לדחיית תביעות בתחום ביטוח נסיעות לחו"ל. כאשר לכל הסיבות מכנה משותף אחד – העובדה כי ככל וסוכן ביטוח אישי המתמחה בביטוחי נסיעות היה בתמונה, הדבר היה מצמצם דרמטית את הסיכוי לדחיית התביעה.

הסיבות הנפוצות לדחיית תביעות ביטוח נסיעות

1. חוסר מסמכים או מסמכים לא מושלמים

ניירת היא הסיבה הראשונה שבגללה אתם עשויים לא לקבל תגמולי ביטוח במקרה תביעה. "נוסעים רבים מגישים לאחר הנסיעה תביעות בגין גניבת כבודה, בדגש לפרטים יקרי ערך, אך לא דואגים למסמך הבסיסי ביותר – אישור על הגשת תלונה בתחנת המשטרה המקומית", מסביר חנוך הירשוביץ, מנכ"ל הירשוביץ 360 המתמחה בביטוחי נסיעות. 

מקרים מורכבים יותר הם בתביעות שקשורות לתשלומים עבור מרכזים רפואיים ומטפלים במהלך השהייה בחו"ל. כאשר לא תמיד מודעים המבוטחים למכלול המסמכים שהם נדרשים לאסוף במעמד ובסיכום הטיפול. וכך נוצר חוסר במסמכים, דבר שמעלה את הסיכויים לדחיית התביעה.

2. דיווח שגוי על תקופת הביטוח ומועדי הנסיעה

למרות שמבוטחים לא נוטים לשקר לחברות הביטוח בדבר תקופת הביטוח, לעתים רבות נוצר מצב כזה שלא בכוונה. כך לדוגמה, לעתים נדרש המבוטח להאריך או לדחות את הנסיעה, ובהיעדר סוכן אישי שיטפל עבורו בעדכון תאריכי הנסיעה הוא מגלה כי בחלק מתקופת הנסיעה הביטוח לא בתוקף.

במקרים אחרים, מדובר במבוטחים ששכחו לרכוש ביטוח נסיעות לחו"ל לפני הנסיעה, ורק לאחר ההמראה לחו"ל נזכרים לטפל בנושא. מבוטחים אלו רוכשים לרוב את הביטוח באינטרנט ולא מודעים לחריג שקובע כי הביטוח בתוקף רק אם נרכש עוד לפני היציאה מהארץ. "באופן כללי, חשוב מאוד לרכוש את הביטוח מיד ברכישת כרטיסי הטיסה", מסביר חנוך הירשוביץ. "הביטוח מכסה גם על ביטול הנסיעה מהסיבות המפורטות בפוליסה והתשלום זהה. לעתים מי שמקדים לרכוש ביטוח נסיעות יוכל לקבל החזר עבור הוצאות הנסיעה שבוטלה, בעוד זה שקונה ביטוח ברגע האחרון לא יהא זכאי להחזר זה – וכל זה ללא עלות נוספת".

הירשוביץ מציין עוד, כי עבור מי שקונה טיסות זמן רב לפני הנסיעה, לרוב בגלל הזדמנות לדילים משמעותיים, שווה לשקול רכישת ביטוח המאפשר לקבל החזר הוצאות עבור "ביטול נסיעה מכל סיבה". לדבריו, "כשאנו מזמינים טיסה חודשים ארוכים לפני מועד הנסיעה, הסיכוי לקיומם של אירועים שיאלצו אותנו לבטל את הנסיעה עולה. לכן כדאי ברוב המקרים לשלם פרמיה נוספת על מנת להבטיח את קבלת ההחזר עבור הנסיעה במקרה של ביטול הנסיעה מכל סיבה".

3. נזק למטען אישי שנגרם באחריות חברת התעופה

מבוטחים רבים לא טורחים לקרוא את סעיפי הפוליסה ומשכך לא מודעים לעובדה שאין להם כיסוי לכל נזק שנגרם לכבודה. במידה ונגרם נזק כשהכבודה הייתה באחריות חברת התעופה, ניתן לפנות רק אל חברת התעופה. 

"על מנת לקבל פיצוי על נזק שנגרם לכבודה באחריות חברת התעופה, חייבים לגשת מיד במעמד הנחיתה לדלפק חברת התעופה בטרמינל, להגיש להם תביעה לקבלת פיצוי ולקבל אישור חתום בנידון", מסבירים בהירשוביץ 360, המתמחים בטיפול בתביעות ביטוח נסיעות. " אם תפנו לאחר מכן לחברת התעופה, היא לא תהיה מחויבת לפצות אתכם ותיאלצו לספוג בעצמכם את הנזק".

4. תביעה של חפצים אישיים שאינם מבוטחים

מבוטחים רבים חושבים שביטוח הכבודה בחו"ל מכסה את כל הפריטים שבאמתחתם, אך לא מודעים לחריגים ולגבולות אחריות הפוליסה. לרוב פריטים אישיים ופריטים יקרי ערך לא מבוטחים בביטוח הנסיעות ו/או מבוטחים באופן חלקי ביותר, ולכן התביעה נדחית על הסף. "ישנן הרחבות ייחודיות לפריטים יקרי ערך, ולכל חברה יתרונות וחסרונות בנושא. לפעמים עדיף לבחור בחברת ביטוח אחרת רק בגלל כיסוי טוב יותר לפריטים אלו", מסביר חנוך הירשוביץ.

לדבריו, "במקרים מסוימים אנו אף ממליצים ללקוחות להוסיף הרחבה מיוחדת לביטוח תכולת הדירה, וכך אנו מצליחים לבטח פריטים מסוימים שלא מכוסים בביטוח נסיעות".

חנוך הירשוביץ (צילום: באדיבות הירשוביץ 360)

לא טסים בלי סוכן ביטוח

התמונה המתקבלת מרשימת המקרים הנפוצים של דחיית תביעות ביטוח, היא שחלילה לא מדובר בתביעות הונאתיות, אלא במבוטחים שכלל לא ידעו מה הם תנאי הביטוח שרכשו. דבר שקורה בעיקר כשרכישת הביטוח נעשית באופן עצמאי ישירות מול חברת הביטוח או מועדון לקוחות מסוים.

עם זאת, מי שרוכש ביטוח נסיעות באמצעות סוכן אישי שתחום התמחותו ביטוח נסיעות, יוכל לרוב לקבל הדרכה מפורטת שתאפשר לו להימנע מסיטואציות אלו ואף לקבל פיצוי ו/או שיפוי בחלק מהאירועים הללו. מדובר בפרטים שאי אפשר לקבל ממוקדני המכירות של חברות הביטוח, ועל אחת כמה וכמה מאתרי האינטרנט המאפשרים רכישה מהירה אונליין.

ב'הירשוביץ 360' קוראים לציבור לבחור בסוכן אישי המתמחה בתחום, וכך לחסוך עגמת נפש רבה. "פרמיית הביטוח באמצעות סוכן זהה לפרמיית הביטוח ברכישה ישירות מול החברה", מבהירים בהירשוביץ 360, "והתמורה עולה פי כמה וכמה".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *