הסתיימה פרשת "המליארד השחור" עם גזר דינם של שבעה מהנאשמים

הפרשה שהחלה פרשת סחיטה ונחשפה כפרשת הלבנת הון של מאות מילוני שקלים שבאה לידי ביטוי בכתב אישום כלכלי חמור במיוחד, הסתיימה בעסקת טיעון ועונשי מאסר

במסגרת הסדר טיעון הורשעו בתחילת השנה כל הנאשמים בתיק שזכה לכינוי המילארד השחור. כתב האישום גולל פעילות עבריינית מרובת משתתפים שנמשכה על פני כשלוש שנים.

על פי כתב האישום, שישה נאשמים, כולם ערבים, סחטו את א', הטילו עליו אימה ודרשו ממנו דרישות כספיות רבות. בפרקליטות העריכו כי סך כספי הסחיטה עולה לכ־2.5 מיליון שקלים. עוד נכתב בכתב האישום כי שניים מהנאשמים העניקו שירותי אשראי ללא רישיון, באמצעות צ'יינג' דרכו נוכו המחאות בסכום כולל של מאות מיליוני שקלים.

נאשם נוסף הוא בעליו של צ'יינג' נוסף שהואשם בעבירות של הלבנת הון בהיקף של למעלה מ־186 מיליון שקלים, אותן ביצע יחד עם אחד הנאשמים במסגרת כרטסת שפתח על שם הצ'יינג שהוזכר לעיל. עוד נאשם בפרשה רואה חשבון ובעליו של צ'יינג' שלישי. הוא נאשם בעבירות הלבנת הון בהיקף של יותר מ־318 מיליון שקלים. גם כאן נעשה שימוש בכרטסת שנשאה את שמו של הצ'יינג הראשון שהוזכר לעיל.

הפרשה זכתה לכינוי המילארד השחור לנוכח הסכומים העצומים ש"הולבנו" במסגרתה. עם זאת ועל־אף רצונה של הפקליטות בענישה מקסימאלית שתרתיע, הגיעה הפרקליטות לעסקת טיעון עם הנאשמים שקיבלו עונשים מינוריים ביחס לחומרת העבירות כפי שכתב שופט בית המשפט המחוזי בגזר הדין:

"עבירות המס בענייננו הן מהחמורות לפי פקודת מס הכנסה, ופוגעות בערכים מוגנים הנוגעים לערך השוויון בנשיאת נטל המס ולחשיבותה של הקופה הציבורית ליכולת הכלכלית של המדינה… ביצוען של העבירות אף פוגע באופן עקיף בכיסו של האזרח, ובביצוע העבירות יש גם כדי לפגוע באמון הניתן בנישומים שיגישו לרשות המיסים דיווחים נכונים ומלאים…"

לנוכח עסקת הטיעון גזר בית המשפט על הנאשמים עונשים שונים החל מ־28 חודשי מאסר בפועל וכלה בעבודות שירות, מאסרים על תנאי, קנסות ופיצויים.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *