הפרויקטור מזהיר: "מצאנו ויראנט חדש מאוגנדה, אל תחגגו בפורים"

פרויקטור הקורונה פרופסור נחמן אש קיים אחר הצהריים תדרוך שבו הזהיר מפני וראינט חדש הגיע מאוגנדה לישראל.

פרויקטור הקורונה פרופסור נחמן אש קיים אחר הצהריים תדרוך שבו הזהיר מפני וראינט חדש הגיע מאוגנדה לישראל.

לפי פרופ' אש, עד כה ידוע על נדבק אחד בארץ בגרסה הזו של הקורונה ו"המשמעות הקלינית עדיין לא ברורה לנו". הוא הוסיף כי אם התחלואה תעלה בעקבות פורים ייתכן שיהיה צורך בסגירה מחודשת של המשק עד כדי סגר

תחילה התייחס לפתיחת המשק ואמר כי "היום הוא יום מיוחד, התחלנו בפעימה השנייה של היציאה מהסגר. פתחנו את המסחר ועוד חלקים במערכת החינוך, התחלנו בפעילויות במסגרת התו הירוק". על התחלואה אמר כי מגמת הירידה נמשכת אבל הזהיר: "המגפה לא מאחורינו. מספר המאומתים היומי עדיין גבוה מאוד, גם אם נמצא כמובן במגמת ירידה, וגם מספר החולים במצב קשה עדיין גבוה בבתי החולים. עדיין פוגשים יותר צעירים במצב קשה. לשם המחשה, מרביתם של 40 החולים שמחוברים לאקמו הם צעירים בגילי 40 עד 60 ויש כאלה אף צעירים יותר".

פרופסור אש שלח את תנחומיו למשפחת בן שטרית,. "חשוב לדעת שיש עוד 10 נשים בהריון במצב קשה וקריטי, נוכחותו של הוריאנט הבריטי מוערכת סביב 90% מהמאומתים היומיים. הוא מידבק יותר, בעיקר בילדים צעירים, ובסבירות גבוהה גורם גם לתחלואה יותר קשר אצל צעירים. ומכאן התמונה שתיארתי לכם בבתי החולים".

אש עידכן כי אותרו בישראל7 מקרים של הדבקה בוריאנט מקליפורניה ועוד מקרה אחד של וריאנט שנפוץ באוגנדה. "אין ספק שהוריאנטים ימשיכו ללוות אותנו לאורך התקופה הקרובה והאתגר של ההתמודדות איתם, בעיקר עם הכניסה שלהם מחו"ל, כוללת עריכת בדיקות, אכיפת בידוד, הרחבת יכולות הריצוף שלנו; אנחנו לאט לאט מרחיבים את היכולות האלה, הרחבת יכולות בדיקת PCR לאיתור וריאנטים ושימוש בכוח משימה מיוחד של מפקדת אלון של פיקוד העורף שפועל לקטיעת שרשראות ההדבקה של הווריאנטים האלה".
:
לגבי חיסון נשים בהריון אמר כי "זה נכון שפייזר הודיעו על המחקר שהם עושים בשבוע שעבר אבל אנחנו הגענו למסקנה שגם מבחינה ביולוגית וגם מבחינת העדויות על פי המחקר הכללי שנעשה – לא אמורה להיות בעיה לחסן נשים בהריון. לנוכח התחלואה הקשה של נשים בהריון שעליה דיברתי, ואנחנו רואים אותה יותר בשבועות האחרונים, אז אין ספק שעדיף לנשים בהריון להתחסן. אנחנו קוראים להן להתחסן ואנחנו חושבים שזו הדרך היחידה כדי להתמודד עם התחלואה הקשה של נשים בהריון.

על פורים אמר אש ,"אפשר לקיים תפילות תחת התו הירוק, אפשר לקיים חגיגת החג במסגרת המשפחה אבל הסעודות הגדולות, המסיבות והטישים אסורים לגמרי ויש בהם סכנה לבריאות של כולנו. אני קורא לכל החוגגים להימנע מהמסיבות. התוצאה ידועה מראש, יותר מאומתים וחולים קשה וסגירת המשק והחינוך".

"אם יהיה גל של תחלואה בעקבות החג אנחנו נצטרך לסגור שוב את המשק והחינוך, עד כדי סגר", אמר. "וזה למרות ההתקדמות היפה של מבצע החיסונים. החיסונים לא יעזרו לבד, אי אפשר לסמוך רק עליהם, אנחנו נצטרך התנהגות אחראית של כולנו. מסכות, ריחוק, מניעת התקהלויות. יחד עם החיסונים ככה נצא מהמגפה הזאת".

1 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *