הצצה לתלוש המשכורת: ההטבות של השכירים נחשפות

למרות הטבות סוציאליות מרחיקות לכת למעל 60% מהשכירים בישראל, רק 17% הביעו שביעות רצון גבוהה מההכנסה שלהם • הנתונים המלאים – בפנים

הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מפרסמת נתונים חדשים מהסקר החברתי שהשתתפו בו קרוב ל- 7,000 ישראלים. מהם עולה כי בקרב מועסקים בני 20 ומעלה ישנם שכירים רבים אשר נהנים מהטבות סוציאליות שהחוק לא מחייב. כלומר שוק התעסוקה הישראלי מאופיין במעסיקים רבים אשר בוחרים לתגמל את עובדיהם באופן משמעותי יותר מהקבוע בחוק.

על פי הנתונים, 86% מהשכירים מקבלים תשלום מלא עבור ימי חופשה, 62% – השתתפות בקרן השתלמות ו-59% – תשלום מלא עבור ימי מחלה.

למרות הטבות סוציאליות אלו, שאינם חובה על פי חוק וניתנות כהטבה מטעם המעסיק, רק 17% מהמועסקים 'מרוצים מאוד' מהכנסתם, 45% 'מרוצים', 36% לא כל כך מרוצים או שבכלל אינם מרוצים מההכנסה.

עוד עולה מהסקר, כי 47% מהמועסקים 'מרוצים מאוד' מעבודתם, 41% 'מרוצים', 10% לא כל כך מרוצים או שבכלל אינם מרוצים מהעבודה, גברים ונשים בשיעור דומה. 20% מהמועסקים מעוניינים להחליף את עבודתם בעבודה אחרת.​

88% מקבלים השתתפות בתשלום עבור תוכנית הפנסיה, 86% מהגברים ו-90% מהנשים.

64% מהמועסקים מרוצים מהאיזון בין הזמן שהם מקדישים לעבודה לזמן שמקדישים לתחומים אחרים בחיים (18% מרוצים מאוד ו-46% מרוצים), גברים ונשים בשיעור דומה.

40% מהמועסקים חווים מתח, לחץ נפשי בעבודתם לעיתים קרובות או מדי פעם, נשים וגברים בשיעור דומה. 22% חווים זאת לעיתים רחוקות ו-35% – אף פעם לא.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *