האם הקאמבק של סער לליכוד קרוב מתמיד? / הטור הפוליטי של מנחם קולדצקי

בלי לירות כדור אחד חמאס קבר את האופציה של פרישת רע"מ, כעת נותרנו עם אופציה אחרונה: הקאמבק של סער שנחשף כאן לראשונה הופכת לאופציה המועדפת על נתניהו. מנחם קולדצקי היה אתמול בכנסת וכותב את רשמיו

בחורי הישיבות שהגיעו אתמול לחזות בהצגה הכי טובה בעיר מילאו יציע שלם בכנסת. את המתח ששרר שם היה ניתן לחתוך רק עם סכין.  זאב אלקין ניסה להאריך בדברים עד שיושגו הסכמות עם הח"כים הערבים ואמסלם דוד קטע שוב ושוב את דבריו. בין השניים זורם דם רע עוד מימי הבחירות לעיריית ירושלים. כעת, על רקע השמועות על חזרתו האפשרית של סער לליכוד ניפץ אלקין את התקוות. אמסלם עם פה של רשמקול קרויוקי הדף שוב ושוב את אלקין שיצא ב-200 קמ"ש נגד נתניהו וניפץ את החלומות על קאמבק פוליטי.

האם אלקין ואמסלם מתעתעים בקואליציה? מוקדם לדעת. אנחנו לא מספיקים לעכל את הנאום של אדריכל 'תקווה חדשה' ומגיעה לה ההצבעה הדרמטית, כולם מחכים למוצא פיו של חבר הכנסת מאזן גנאיים, והוא הצביע 'נגד', כולם מוחאים כפיים כאילו הקואליציה ספגה שער עצמי ואורבך רץ לגנאיים וצועק: "אתם לא רוצים להיות שותפים, הניסוי איתכם נכשל". חבר הכנסת אחמד טיבי הגיע לעזרתו של גנאים וסדרנים הוזעקו למקום על מנת להפריד. החוק נופל ברוב גדול. בנט תופס רגליים ובורח עוד לפני שההצבעה הסתיימה. הוא גם מבין שסופו קרב.

כמה שעות לפני כן הגענו למזנון הכנסת כדי לחוש את הדופק. רוב העיתונאים תמימי דעים כי החוק יפול אבל הקואליציה תמשיך לשרוד. אחד הכתבים הפוליטיים הבכירים מביע תמיהה על סער, ולא מבין מדוע טיפס על עץ כל כך גבוה. כולם מבינים שיש משהו שאנחנו לא יודעים, אולי הוא מקנא בפמליית המאבטחים של בנט? אולי כבר סגור עם ביבי? אבל הדם הרע בין סער לנתניהו גורם לרובם לפקפק בתסריט של הקאמבק אותו חשפנו לראשונה בטור הפוליטי הקודם לפני כחודש.

אחד התסריטים להפלת הקואליציה היה שבן גביר מבעיר את ירושלים במצעד הדגלים, בן גביר השתדל לעורר פרובוקציות מעל ומעבר, יציע שלם של אוהדי ביתר וידידיה אפשטיין קטן סיפקו לחמאס את כל התירוצים להמטיר אש וגפרית על ירושלים. בלי לירות כדור אחד (אפילו על עוטף עזה), חמאס קבר את האופציה של פרישת רע"מ. נשארנו עם אופציה אחרונה. גדעון סער.

שוב חזרנו אל המקור החרדי שלנו שחשף לי את דבר הקאמבק שפורסם לראשונה ב'אקטואליק' – והוא נותר בשלו. גם אחרי הדברים הקשים של אלקין (זו הצגה) הוא סבור שסער מתכנן בימים הקרובים לחבור לנתניהו. והסברה שלו מניחה את הדעת. "לסער אין כדורים בקנה, הוא נמצא אל מול התהום ומבין טוב מאוד שהוא מחוסל פוליטית. בליכוד הוא יכול לשמור על מעמדו ויש לו מלא חברי מרכז ששומרים לו אמונים.", הוא מנתח במיומנות.

באם אכן סער יסגור את הדיל עם נתניהו, אזי  שהמהלך התבשל בצורה מתוכננת להפליא. לו רק היה רוצה היה מעביר בשקט את החוק השנוי במחלוקת מבלי לעורר פרובוקציה. הריצה של סער לאולפני הטלוויזיה גרמה לרע"מ להפגין שרירים ולהצביע נגד. כעת, אחרי שחלומו התגשם, נותר רק לנופף בעובדה שהקואליציה לא מתפקדת ולא מסוגלת להעביר חוק כה חיוני – ולשוב לליכוד. יש כאלו שסבורים שסער ידרוש רוטציה בראשות הממשלה.

בכנסת הכל תמימי דעים שהקואליציה תתקשה לשרוד במצב כה מורכב. רכבת המפוטרים מלשכת בנט שרק הולכת ומתארכת מעידה יותר מכל שגם בלשכה שמליאה בשקיות של וולט מבינים שכלתה אליו הרעה.

כחצי שעה לפני ההצבעה ישבנו על פסטה עם ווליד טהאא ופעיל השמאל ישראל פריי. הח"כ הערבי מגולל בפנינו את הקושי שלו להצביע עם חברי הקואליציה בחוקים פרו ציונים "אך אין לנו ברירה אחרת", הוא אומר. "במגזר מבינים אותנו ומגבים אותנו". כמה דקות אחר כך, הוא נעדר, וחבריו מתנגדים. כנראה שהסיפוח הזה היה מעל ומעבר גם בשביל החברה המתונים במגזר.

דרמה לא קטנה התחוללה כמה שעות לפני ההצבעה. במסדרונות הכנסת נבלעו אליקים שטראק וזאבי פרקש, ורקחו מזימה. בבעלזא אומרים שזאבי הוא הוא האדם הכי קרוב לרבי. ואם זאבי נשלח לכנסת, סימן שהדיל כהנא – תמורת תקציבים עמד גם עמד על הפרק. בדגל כבר איימו לפרק את השותפות עם אגודה ובבצ'יק מגור נשלח להרגיע את הרוחות. כל דוברי אייכלר הכחישו מכל וכל.

"רדפו אותנו בקורונה ושוב יורדים עלינו", אומרים בסביבת אייכלר.

כמה שעות לפני ההצבעה על מינויו לשר הדתות דיברתי עם כהנא, והוא הכחיש כל דיל.

העוזר של כהנא התבדח עם סגן השר "הוא ממודיעין עילית", הצביע לעברי. "אולי נמנה שם דיינים?" צוחק כהנא, העוזר מתערב: "אבל שם גרים כל "האברכים הבטלנים". ללמדכם על הלך הרוח בלשכה והזילול של עמי הארצות בתלמידי החכמים.

כמה שעות לאחר מכן, עידית סילמן הגיחה משום מקום והצביעה "נגד" מינויו של כהנא של שר הדתות שהתפטר בגלל פרנויה שכלפון הולך לבגוד בהם. השמחה הרקיעה לשחקים.

הנקמה המתוקה הוגשה כשהיא קרה. ומי שלא ראה שמחת בית הליכוד כנראה שימתין לשמחה האמיתית והשלימה שלא נראתה מימיה. הכינו את השמפניות.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *