הקבינט הכריע: לא רק מבצע – יוצאים למלחמה

הטבח ההמוני של מחבלי חמאס בישראל הוביל להחלטה המשמעותית • צה"ל נערך להתפתחות ביטחונית בכמה זירות בו-זמנית

הקבינט המדיני-ביטחוני התכנס היום לקבל החלטה באשר לאופי התגובה של ישראל לטבח עצום המימדים של רוצחי ארגון הטרור חמאס שפלשו לישראל, והכריז באופן רשמי על מלחמה בין ישראל לעזה.

מבצע צבאי בדרך כלל מוגבל בהיקפו, בשטח בו הוא מתבצע ובמשך הזמן שבו מתבצע. מבצע צבאי יכול להתבצע כחלק ממלחמה או כפעילות צבאית שלא במסגרת מלחמה. במקרים רבים מדינות מעדיפות להגדיר פעולת מלחמה צבאית כמבצע צבאי ולא כמלחמה, כדי להימנע מההשלכות המשפטיות הנלוות לכך (הכרזת מלחמה, פיצוי כספי וכו').

החלטת הקבינט לא להכריז על 'עוד' מבצעי צבאי נקודתי, אלא על מלחמה של ממש, מצביעה על היקף הלחימה הצפוי בתגובה לטבח שביצעו מחבלי החמאס באזרחי ישראל ובכוחות הביטחון.

לפחות 600 ישראלים נרצחו בטבח ההמוני, כ-100 נחטפו לשבי בעזה ויותר מ-2,000 נפצעו. מדובר במספרים לא סופיים המתעדכנים מדי שעה כלפי מעלה.

"אנחנו יוצאים למלחמה ארוכה וקשה. המלחמה נכפתה עלינו על ידי מתקפה רצחנית של חמאס", אמר הבוקר ראש הממשלה בנימין נתניהו. "השלב הראשון מסתיים בשעות אלה על ידי השמדת רוב רובם של כוחות האויב שחדרו לשטחנו. במקביל התחלנו את המערך ההתקפי והוא יימשך ללא סייג וללא הפוגה – עד להשגת היעדים. אנחנו נשיב את הביטחון לאזרחי ישראל וננצח".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *