השר אמסלם לבג"ץ: חובת גיוס לצבא או לשירות לאומי גם לערביי ישראל!

"הבניין הזה הוא היכל הצבועים. אתם תראו שהם יזרקו אותנו מכל המדרגות בתוך כמה ימים". השר דודי אמסלם עותר לבג"ץ

אחרי פסיקת בג"ץ בנוגע לגיוס חרדים, הגיש הבוקר (ראשון) השר אמסלם באמצעות עו"ד מוטי שמעון עתירה לבג"ץ נגד שר הביטחון יואב גלנט, 'הפוקד' והיועצת המשפטית לממשלה.

תכלית העתירה, כפי שניסח עו"ד מוטי שמעון, היא להפסיק נוהג לא חוקי ולא ראוי של מחדל והתעלמות מגמתית פסולה של המשיבים מקיומם של ערבים שמיועדים לשירות בטחון וצבא כהגדרתם בסעיף 1 לחוק שירות בטחון.

השר אמסלם הוסיף ואמר: "לפי חוק שירות ביטחון, על כל אזרח ותושב קבוע, ללא הבדלי גזע, דת, לאום או מוצא חלה חובת שירות ביטחון. כלומר, מוצאו הדתי של אדם אינו מהווה שיקול רלוונטי לחיוב בשירות ביטחון או למתן פטור משירות ביטחון. אולם, מאז ומעולם, חובת שירות הביטחון לא נאכפת באופן קולקטיבי על המיעוט הערבי בישראל. אולם כן נאכפת על המיעוט הדרוזי והקהילה הצ'רקסית. הערבים בישראל אינם מקבלים פטור משירות ביטחון, לא מכוח סעיף 36 לחוק ולא מכוח סעיף אחר. סעיף 13 לחוק קובע כי 'פוקד רשאי' ומכאן שסמכות הפוקד לקרא בצו היא סמכות שברשות. כך, למעשה, הפוקד לא אוכף את חובת שירות הביטחון על הערבים בישראל שכן הוא אינו קורא ליוצא צבא ערבי להתייצב בלשכת הגיוס."

אמסלם הסביר: "החלטתי לעתור לבג"ץ באמצעות עו"ד מוטי שמעון, מכיוון שציבור הערבים בישראל זכאי לזכויות שמקבל כל אזרח ישראלי אולם לא נושא בשוויון בנטל בכל הנוגע לחובת הגיוס לצבא. אני לא בונה על המוסד הזה, שאני קורא לו היכל הצבועים, אבל מעניין אותי לראות כיצד יצליחו לברוח הפעם מקבלת החלטה, אחרי ההחלטה שקיבלו בנוגע לגיוס חרדים… אני בעד ליצור שוויון בנטל כך שכלל האזרחים במדינה הזכאים לזכויות יישאו בנטל הגיוס לצה"ל או בשירות לאומי. אלא אם קיבלו פטור או דחיית שירות כפי שהחוק מאפשר, ובכך ימלאו את חובתם האזרחית".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *