זעם בימין: בג"ץ ביטל את חוק ההסדרה

בג"צ ביטל הערב את חוק ההסדרה של הממשלה הקודמת בנימוק שאיננו חוקתי. זו יוזמת הדגל של הליכוד והבית היהודי דאז על רקע העתירות לפינוי יישובים יהודיים שנבנו על קרקע בבעלות פרטית.

בג"צ ביטל הערב את חוק ההסדרה של הממשלה הקודמת בנימוק שאיננו חוקתי. זו יוזמת הדגל של הליכוד והבית היהודי דאז על רקע העתירות לפינוי יישובים יהודיים שנבנו על קרקע בבעלות פרטית.

במערכת הפוליטית ישנו זעם בעיקר מצד סיעות הימין, הליכוד מסר בתגובה: מצער שבג״צ התערב ופסל חוק חשוב להתיישבות ולעתידה. נפעל כדי לחוקק את החוק מחדש.

ח"כ בצלאל סמוטריץ' יוזם חוק ההסדרה בתגובה לפסיקת בג"צ: אבדה הבושה. הגוף הפוליטי החזק ביותר במדינה חיכה לממשלה רופסת שלא תוכל להגיש את פסקת ההתגברות והמשיך את הקו השמאלני הקיצוני שהנחיל אהרון ברק. שלוש שנים של המתנה עם פסק הדין עד שנתניהו הגיש להם על מגש של כסף את העיתוי המתאים לפסול את החוק ללא חשש.

במשך שנים בית הדין הקרוי גבוה לצדק רומס כל זכות של המתיישבים, מעקם ומעוות את חוקי הכנסת כדי להתאימם לאג'נדה פרוגרסיבית ופוסט ציונית שמעדיפה תמיד את זכויות אזרחי האוייב על זכויות אזרחי המדינה. כשהסוגיה נוגעת למסתננים ולערבים, יש סעד מירושלים עד אריתראה. אבל המתנחלים יכולים להידרס והחוק הסופר צודק הזה נפסל כי הוא מהווה סעד לצד הלא נכון.

שר הבריאות יולי (יואל) אדלשטיין הגיב: "בג"ץ איבד את זה. הוא הופך את עצמו לרשות המחוקקת, לרשות המבצעת ולרשות השופטת בו זמנית. חייבים לשים לכך סוף. הדרך לכך היא באמצעות פסקת ההתגברות. אם בג"ץ לא מכיר במגבלותיו על הכנסת לשרטט את המגבלות".

עו"ד בן גביר מראשי עוצמה יהודית בתגובה לפסק הדין של בג"ץ בעניין חוק ההסדרה: ממשלות ישראל לדורתיהן(גם זו הקודמת) אשמות בהחלטת בג"ץ בעניין חוק ההסדרה. במקום לערוך רפורמה בעולם המשפט ולהכניס 15 שופטים עם אג'נדה יהודית ציונית החליטו חברי הממשלות לשחק בנדמה לי ולחשוב שהם משנים את המגמה של בגץ. עם ישראל מחכה לממשלה אמיצה שתשנה את שיטת מינוי השופטים ורק אם תיפסק מגמת חבר מביא חבר, נזכה לבית משפט מאוזן ומגוון שמבין שהוא בית משפט במדינה יהודית וציונית ותפקידו לשפוט לטובת עמו וארצו ולא ליתן פסקי דין שפוגעים באזרחיו.

יו"ר מרצ ח"כ ניצן הורוביץ שיבח את השופטים: "טוב עשה בג"צ שפסל את חוק ההפקעה. החוק הגזעני נועד לנשל פלסטינים מאדמותיהם הפרטיות לטובת בניה בלתי חוקית בהתנחלויות. זה חוק שמתאים לתקופות ולמדינות מהסוג החשוך ביותר. חוק ההפקעה הוא חוק של גזל שנוגד את אמות המוסר הבסיסיות ביותר. כדאי ללמוד לקח מביטול החוק הזה גם הלאה, לתוכנית הסיפוח שתיצור עוול גדול בהרבה".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *