ח"כ גפני מקדם: שעות רחצה בהפרדה במעיינות

יו"ר דגל התורה הגיש הצעת חוק להסדרת שעות רחצה נפרדות לגברים ולנשים • "לפחות 15 אחוזים מהזמן יוקצו להפרדה מגדרית"

יושב ראש דגל התורה ח"כ משה גפני, הניח על שולחן הכנסת עם חברי מפלגתו, סגן השר אורי מקלב וח"כ יעקב אשר, הצעת חוק להסדרת שעות רחצה נפרדות לגברים ולנשים במעיינות ובשמורות טבע של רשות הטבע והגנים. לפי הצעת החוק, לפחות 15 אחוזים משעות הרחצה של האתרים הללו יהיו בהפרדה. כך דיווח אמיר אטינגר בישראל היום.

יצויין כי בשנת 2020 ניסו ברשות הטבע והגנים לקיים פיילוט של שעות רחצה נפרדות בשמורת הטבע עין צוקים, אך משרד המשפטים ביקש להקפיא את קיום הפיילוט. זאת בטענה שיש לברר את הסמכות של הרשות לקיים רחצה בהפרדה מגדרית. במשרד המשפטים טענו גם כי רחצה נפרדת עלולה לפגוע באוכלוסיות אחרות.

בדברי ההסבר לחוק נכתב כי בישראל יש לפחות 20 אחוזים מהאוכלוסייה מכל הדתות, שמטעמי דת נמנעים מרחצה במקומות שאין בהם שעות רחצה נפרדות. בעקבות כך נמנע מאוכלוסייה זו לבקר ולרחוץ באתרים. כך, לפי ההסבר, אוכלוסיות אלו מופלות. עוד נכתב שההפליה מתעצמת, שכן מדובר באתרים ששייכים למדינה, שבפועל לא מאפשרים לאוכלוסיות לבקר ולהשתמש בהם.

על כן, הוצע לקבוע בחוק שבכל מקום רחצה של רשות הטבע והגנים יקבעו שעות רחצה נפרדות לנשים ולגברים. בד בבד, הקואליציה קבעה שגפני יעמוד בראש צוות להכנת חוק איסור הפליה, שיקבע כי הפרדה מגדרית באירועים ציבוריים למגזר החרדי והדתי לא תיחשב הפליה.

 

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *