הרב סתיו על הכוונת: הח"כ מהימין בפניה לשר המשפטים

בעקבות חשש לניגוד עניינים של הרב דוד סתיו, שיגר ח״כ אבי מעוז מכתב לשר המשפטים בה ביקש לדעת מתי הנושא יידון במשרד המשפטים

בעקבות חשש לניגוד עניינים של הרב דוד סתיו, יו"ר מפלגת נעם ח"כ אבי מעוז (הציונות הדתית) שיגר לשר המשפטים גדעון סער שאילתא, בה ביקש לדעת מתי יידון הדבר במשרד המשפטים. על חזרת החשש לניגוד העניינים פרסם לראשונה אריה יואלי מאתר 'סרוגים'.

"לפני שלוש שנים, ב 21 בפברואר 19', התקיים במשרד המשפטים דיון בנושא: חשש לניגוד עניינים בכשרות, הרב דוד סתיו.

הרקע לדיון היה תפקידו של הרב סתיו בתור רב המועצה המקומית שהם, אשר מוסמך להעניק השגחת כשרות בתור שכזה מחד, וזיקתו לחברת 'צהר פיקוח מזון' שקמה כאלטרנטיבה לכשרות הרבנות, בתור מי שעומד בראש ארגון צהר, מאידך, והחשש לניגוד עניינים בין שני אלו.

בסיכום הדיון נקבע כי לא נמצא חשש לניגוד עניינים, וממילא אין צורך בעריכת הסדר לניגוד עניינים, בין השאר בשל העובדה, ש'צהר פיקוח מזון' אינה מפעילה את מערך הכשרות שלה בתחומי המועצה המקומית שהם.

במשפט המסיים את מסמך הסיכום נאמר כך: "נציין כי אם המצב העובדתי ישתנה, וחברת הבת תתחיל להפעיל פיקוח על מוצרים ובתי עסק בתחומי המועצה המקומית, או ככל שיהיה שינוי אחר בנסיבות העניין – הנושא יידון שוב לפי הצורך".

כעת, משהחלה רפורמת הכשרות, ומשהותר למועצות דתיות ולרבנים מקומיים להעניק שירותי השגחה בכל רחבי הארץ, התהוו שינויים משמעותיים בנסיבות העניין, וניגוד העניינים ניכר וברור.

רצוני לשאול: האם ומתי אמור להיות נדון הנושא שוב במשרד המשפטים?"

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *