יוארך מועד חידוש רישיון הרכב לחטופים, מילואימניקים ומפונים

אושר תיקון לפקודת התעבורה שיאפשר לשרת התחבורה להאריך בשלושה חודשים את דחיית חידוש הרישיון לזכאים

ועדת הכלכלה של הכנסת, בראשות חה"כ דוד ביטן (ליכוד), אישרה היום (שני) לקריאה שנייה ושלישית את הצעת התיקון לפקודת התעבורה, לפיו תוכל שרת התחבורה מירי רגב, להאריך את תוקף רישיונות הרכב לאוכלוסיות זכאיות ב־90 ימים נוספים מעבר ל־90 הימים שבסמכותה מכוח הפקודה.

נציג הלשכה המשפטית של משרד התחבורה, עו"ד דוד טמיר, הסביר כי שרת התחבורה מיצתה את סמכותה להאריך ב-90 ימים את רישיונות הרכב של האוכלוסיות הזכאיות, וכדי לאפשר הארכה נוספת צריך לתקן את החוק כך שהשרה תוכל להוציא צווים עם הארכות נוספות. הוא ציין כי ברשימת הזכאים נמצאים החיילים בסדיר ובמילואים, שוטרים, סוהרים, כבאים, נעדרים, חטופים או שבויים, מי שמתגורר ביישובים שפונו ומי שאושפז בבית חולים לתקופה של יותר משבוע וכן מתנדבים בגופי הצלה – ובני ובנות זוג של כל אלה.

נציג איגוד לשכות המסחר, נמרוד הגלילי, אמר כי יש כ-1,500 כלי רכב של חברות הליסינג שנמצאים בשימוש נהגים שנמצאים ברשימת הזכאים של משרד התחבורה וצריך לוודא שגם להם, למרות שהרכב אינו בבעלותם, ניתן יהיה להאריך את רישיון הרכב. הוא הסביר כי עם המשטרה אין בעיה אך במקרה של תאונה יש חשש שחברות הביטוח יתנערו מהתחייבותן לפצות את החברות במקרה שרישיון הרכב לא יהיה בתוקף. בתום הדיון אושרה ההצעה פה אחד.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *