ישראל מדורגת במקום התשיעי בעולם בייצוא נשק ומערכות הגנה צבאיות

דו"ח של "המכון לחקר השלום" בדק ומצא, שתיים מהלקוחות הגדולות של תעשיית הנשק בישראל הן ארצות הברית וגרמניה

ישראל נמצאת אמנם ברשימת עשר יצואניות הנשק הגדולות בעולם, אך רק במקום האחד לפני האחרון, כלומר במקום התשיעי. כך עולה מדו"ח שפרסם המכון לחקר השלום שמושבו בשוודיה המתאסלמת.

הדו"ח מתייחס לשנות הקורונה והמלחמה באוקראינה ומצביע על מגמות סותרות. מחד ירידה בסחר העולמי בנשק. ירידה מינורית של 3.3% אך עדיין ירידה. מאידך מצביע הדו"ח על זינוק דרמטי בייבוא הנשק למדינות מערב אירופה. מדובר בזינוק של למעלה מ־90%.

אפשר לתלות את הדברים זה בזה. הירידה בסחר היא גם זו שהביאה לעלייה כה חדה ברכש האירופאי. המלחמה באוקראינה חתכה בחצי את ייצוא הנשק הרוסי שחלק גדול ממנו נדרש לצורך המלחמה. אותה מלחמה שהביאה את מדינות אירופה השאננות לצאת מאשליית הפרוגרס של חדי קרן ושלום עולמי ולרכוש נשק כדי להתכונן לבאות.

אגב, מהדו"ח עולה כי אחת הלקוחות הגדולות של מערכות ההגנה הישראליות היא לא אחרת מאשר גרמניה וכל מילה נוספת מיותרת. גם בתחום הנשק נוטלת ארצות הברית את הבכורה ומתברגת במקום הראשון בעולם עם עלייה של 17% בייצוא הנשק שלה. ועוד אגב, ארצות הברית היא אמנם יצואנית הנשק הגדולה בעולם, אך גם היא נמנית על הלקוחות הבולטים של תעשיית הנשק הישראלית.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *