כ־1,600 שוהים בלתי חוקיים נתפסו מתחילת השנה על־ידי לוחמי מג"ב

סיכום ביניים שהוגש למפקד משמר הגבול חושף את היקף ההסתננות הבלתי חוקית. עד עתה הוגשו רק 135 כתבי אישום

מפקד משמר הגבול, ניצב יצחק בריק הנחה בתחילת השנה את פקודיו לרכז מאמץ ולפעול למניעת חדירת שוהים בלתי חוקיים מיהודה, שומרון ועזה(!). בחודשיים שחלפו מתחילת השנה, נבדקו למעלה מ־200 אלף חשודים, נתפסו על ידי לוחמי מג"ב כ־1,600 שוהים בלתי חוקיים ו־437 חשודים שסייעו בידם, לרבות מעסיקים, מלינים ומסיעים. רק בסוף השבוע האחרון, הלוחמים שפעלו בגזרות השונות, הן במרכזי הערים והן בסמוך לגדר התפר, עצרו 205 שוהים בלתי חוקיים.

בגזרת הדרום, פעלו לוחמי מג"ב בסמוך ליישוב נטע, בעקבות מספר חשודים שחצו את החומה (שגובהה כמעט 6 מטרים) באמצעות 'סנפלינג' שיצרו. צוותי מג״ב בסדיר ובמילואים, בסיוע רחפני יחידת רקיע, זיהו את החשודים וביצעו מעצר מהיר של עשרה שוהים בלתי חוקיים.

בגזרת עוטף ירושלים, בפעילות של לוחמי מג״ב ולוחמי המעברים במעבר חיזמא, נתפס רכב ובו 13 שוהים בלתי חוקיים. נהג הרכב שפרץ את המעבר ועלה על דוקרנים נעצר על־ידי לוחמי המעברים בפסגת זאב. החשודים נעצרו ויחד עם הרכב הועברו להמשך טיפול אגף החקירות של מג״ב עוטף ירושלים.

מתחילת השנה הוגשו 135 כתבי אישום נגד שוהים בלתי חוקיים, מסיעים, מעסיקים ומלינים, לאחר שאלו נעצרו ונחקרו ביחידות משמר הגבול ברחבי הארץ. בשבוע שעבר הוגשו שני כתבי אישום נגד עבירות של שהייה בלתי חוקית והסעתם.

כתב אישום ראשון הוגש נגד נאשם שהסיע ברכבו הפרטי שוהה בלתי חוקית שבכוונתה היה להגיע לירושלים. הנהג נעצר לבידוק בטחוני על ידי לוחמי משמר הגבול במעבר א-זעיים וטען כי הנוסעת שעימו היא אחותו. בבדיקה של לוחמי מג״ב התברר כי מדובר בשוהה בלתי חוקית בניגוד לחוק. הנאשם, תושב מזרח ירושלים נעצר על ידי לוחמי מג״ב ונחקר באגף החקירות של מג״ב בעוטף ירושלים.

נגד נאשם נוסף, הוגש בשבוע שעבר כתב אישום וזאת לאחר שנעצר על ידי כוחות הבטחון במעבר שועפאט בשעה שהכוחות ביצעו בדיקה בטחונית באוטובוס בו הגיע. במהלך סקירת הנוסעים הבחינו הלוחמים בנאשם שהסתתר באחורי האוטובוס. בדיקה שביצעו גילתה כי מדובר בשוהה בלתי חוקי.

מפקד משמר הגבול שיבח הבוקר (שני) את פעילות הכוחות ואמר: "בימים אלה של מלחמה עיקשת וקשה, נמשיך ונפעל בכל גזרות המדינה ונפעל למעצרי מבוקשים ופגיעה בתשתיות הטרור. המציאות הוכיחה לא פעם כי אותם שוהים בלתי חוקיים מהווים קרקע לפעילות טרור שמסכנת את בטחון אזרחי המדינה. לשם כך נפעל לאיתורם, למעצרם ולהבאתם לדין. נרחיב את המאמץ גם בתקופת הרמדאן, נשמור על ביטחון העם ונמשיך להיות חומת המגן של עם ישראל".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *