כשבחורי הישיבה הדהימו את הרבנים

מבצע 'סיכה'

בישיבות חסידי חב"ד בצפת בראשות הגאון רבי יוסף יצחק ווילשאנסקי – העומד בראש ישיבת חב"ד הגדולה בעולם, מסכמים בהצלחה את מבצע הלימוד השנתי במהלכו שיננו התלמידים בעל פה את כל מסכתות שבת וברכות שנלמדו במהלך השנה לעיון ולמגרס בישיבות חב"ד בעולם. הלימוד בעל פה התקיים בזמני הפנאי, ורבים מן התלמידים הצטרפו ורכשו בקיאות בש"ס.

עם תום המבצע, נסעה קבוצה נבחרת של מצטייני המבצע בישיבה הקטנה להיבחן על כל מסכתות שבת וברכות אצל גדולי הרבנים והתלמידי חכמים בארץ הקודש.

הרבנים שבחנו את התלמידים ולא הסתירו את התפעלותם הינם הגאון רבי מיכל זילבר – ראש ישיבת זוועהיל שבחן את התלמידים ב"מבחן סיכה" על כל המסכתות ובכל מקום שהוא שאל "היכן כתוב כך, היכן כתוב כך" – התלמידים המשיכו בבקיאות גדולה והדהימו את הנוכחים ואת ראש הישיבה.

הגאון רבי חיים וייס – רבה של העיר ביתר עלית בחן אף הוא את התלמידים בעיון בסוגיות מסכתות שבת וברכות, תוך מעבר מסוגיא לסוגיא, כשהתלמידים מפגינים שליטה מלאה ובקיאות יוצאת דופן.

לאחר מכן הגיעו התלמידים אל מעונו של הגאון רבי חיים שלום דייטש – ראש כולל צמח צדק, שפרש בפני תלמידי הישיבה את נושאי המסכת הלכה למעשה בסוגיות: בורר, בישול, שהיה, חזרה והטמנה וכו', וגם בתחומים אלו ניכרה שליטתם המלאה של התלמידים בשלל הנושאים.

הרבנים הביעו בפני הנהלת הישיבה את התפעלותם הרבה מהבקיאות הנפלאה של התלמידים ובירכו אותם בהצלחה רבה לקראת זמן אלול.

גם תלמידי הישיבה הגדולה בצפת צפויים להגיע למעונם של גדולי ישראל בראשית חודש אלול עם פתיחת הזמן החדש וגם הם צפויים להיבחן על לימודם בעיון ובבקיאות. בישיבה הקטנה והגדולה של חסידי חב"ד ליובאוויטש בצפת לומדים כיום כ-700 תלמידים מצויינים שעולים בתורה ובדרכי החסידות ומפארים את כותל המזרח של עולם הישיבות.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *