לפיד אירח את שר החוץ של איחוד האמירויות בלשכת רוה"מ

המנהיגים דנו בהמשך חיזוק היחסים בין המדינות לטובת היציבות האזורית, שגשוג העמים וביטחון לכל תושבי האזור. כמו כן, השניים שוחחו על המשך פיתוח כלכלי ושיתופי פעולה בתחומי חקלאות, אנרגיה, מים, ביטחון-מזון ועוד. השניים הדגישו את הרצון ליצור קשרים עם מדינות נוספות בתחומים אלה

ראש הממשלה יאיר לפיד אירח את שר החוץ של איחוד האמירויות שייח' עבדאללה בן זאיד במשרד ראש הממשלה בירושלים.

רה"מ לפיד אמר:"הוד מעלתך, שייח' עבדאללה בן זאיד, זהו ביקורו ההיסטורי של מנהיג איזורי שיקדם את הארכיטקטורה האיזורית שאנו בונים בשנה האחרונה במזרח התיכון".

לדבריו, "זהו ביקורו של שותף אסטרטגי, שמהדק את הקשרים הכלכליים והביטחוניים בין המדינות שלנו. זהו ביקורו של חבר קרוב ויקר, שאיתו אפשר לדבר על הכל"

תחילה התקיימה פגישה בארבע עיניים, ולאחריה פגישה מורחבת משני הצדדים.

בפגישה השתתפו שרת האנרגיה קארין אלהרר, היועץ לביטחון לאומי ד"ר איל חולתא, מנכ"לית משרד רה"מ נעמה שולץ, מנכ"ל משרד החוץ אלון אושפיז, המזכיר הצבאי לרה"מ אלוף אבי גיל ושגריר ישראל באבו-דאבי אמיר חייק. מצידם השתתפו, שרת המדינה לענייני שת"פ בינ"ל, שרת התרבות והנוער, שר מדינה במשרד החוץ, ושגריר איחוד האמירויות בישראל.

המנהיגים דנו בהמשך חיזוק היחסים בין המדינות לטובת היציבות האזורית, שגשוג העמים וביטחון לכל תושבי האזור. כמו כן, השניים שוחחו על המשך פיתוח כלכלי ושיתופי פעולה בתחומי חקלאות, אנרגיה, מים, ביטחון-מזון ועוד. השניים הדגישו את הרצון ליצור קשרים עם מדינות נוספות בתחומים אלה.

ראש הממשלה ושר החוץ דיברו על המשך תהליך פורום הנגב והרצון להעמקת היחסים בין המדינות דרך פורום זה.

השניים בירכו אחד את השני לציון שנתיים להסכמי אברהם, ועל כך שנתוני הסחר בין המדינות צפויים להגיע עד סוף שנת 2022 לכ-2.5 מיליארד דולר. הישג זה הוא תוצאה של עבודה מאומצת של הממשלות ושל המגזר הפרטי.

ראש הממשלה העניק לשר החוץ בן זאיד חמישה חומשי תורה מתורגמים לערבית, בגרסת רבי סעדיה גאון.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *