מדוע פחות אנשים משקיעים בתוכניות חיסכון בנקאיות?

בעשורים האחרונים, נוף הפיננסים בישראל ובכל העולם עובר שינוי משמעותי. אם בעבר אנשים היו פונים עבור כל השירותים לבנקים, מבלי לבדוק בכלל את האפשרויות האחרות, כיום רבים מודעים לתחרות, לקיומם של גופים חוץ בנקאיים ולתועלת שהם יכולים להפיק מבחירה בגוף שמציע את השירות שהן מבקשים בתנאים הכי נוחים.

זה נכון לכל מיני שירותים, וביניהם חיסכון. כיום, תוכנית חיסכון בנקאית היא ממש לא האופציה היחידה, ואנשים שמים את כספם במקומות אחרים כמו פוליסת חיסכון הוא קופת גמל להשקעה.

למה זה קורה? מדוע התוכניות הבנקאיות כבר לא ממש פופולריות? כל התשובות לפניכם.

שיעורי ריבית נמוכים

הגורם העיקרי שמרחיק חוסכים מתוכניות חיסכון בנקאיות הוא הריביות הנמוכות שמציעים חשבונות אלה. בחלקים רבים של העולם, הריבית שהושגה בחשבונות חיסכון לא הצליחה לעמוד בקצב האינפלציה, כלומר כסף שנחסך בחשבונות אלה מאבד למעשה כוח קנייה לאורך זמן. מציאות זו גרמה לאנשים לחפש ריביות גבוהות יותר במקומות אחרים, שמסוגלים להגדיל את עושרם במונחים ריאליים.

אלטרנטיבות רבות

בעשורים האחרונים חלה עלייה משמעותית בזמינות ובמגוון אפשרויות החיסכון. חברות כרטיסי האשראי מציעות כבר שנים רבות כל מיני כלי חיסכון, ואליהן הצטרפו בשנים האחרונות גם חברות הביטוח, אשר משווקות פוליסות חיסכון במסגרתן הן משקיעות עבור הלקוחות.

יותר מודעות

אנשים מבינים היום יותר בעניינים פיננסיים, בין אם בזכות הנגישות המשופרת למידע או המודעות הגוברת לצורך באוריינות פיננסית. יש שפע של משאבי ידע באינטרנט, החל ממדריכי חיסכון והשקעה ועד לייעוץ פיננסי במדיה החברתית. אנשים מעודכנים טוב יותר לגבי האפשרויות שלהם והחשיבות של חיסכון חכם. המודעות מעודדת גישה פרואקטיבית יותר לניהול הכספים, והחוסכים נחושים למצוא את הנתיבים המשתלמים ביותר.

מגמות משתנות

העולם נמצא במצב של אי ודאות כלכלית מתמשך, אשר מדגיש את המגבלות של הסתמכות על חשבונות חיסכון בנקאיים בלבד. יתרה מכך, החברה מכתיבה מגמות שמעודדות אנשים לחתור לעצמאות פיננסית בשלבים מוקדמים יותר של החיים, וזה עוזר להם לקבל החלטות טובות יותר לאורך זמן.

גמישות ושליטה

אנשים מעריכים גמישות ושליטה על הכספים שלהם, תכונות שלעתים קרובות חסרות בתוכניות חיסכון בנקאיות. פלטפורמות המציעות יכולות ניהול בזמן אמת, גישה מיידית לכספים ויכולת להתאים את ההפקדות זוכות יותר ויותר להעדפה. הנוקשות והפסיביות של חשבונות חיסכון מסורתיים עומדות לעתים קרובות בסתירה לגישה הדינמית שרבים מעדיפים כיום.

מחשבות אחרונות לסיום

הירידה בפופולריות של תכניות חיסכון בנקאיות היא תופעה מתמשכת, שמקורה בשאיפה לריביות גבוהות יותר, בריבוי חלופות החיסכון וההשקעה, הגברת האוריינות הפיננסית ושינוי הדינמיקה הכלכלית והחברתית. אמנם תוכניות חיסכון בנקאיות עדיין מציעות אפשרות נטולת סיכונים לשימור הון, אך הן כבר לא מהוות את החלק המרכזי באסטרטגיית החיסכון של אנשים רבים. במקום זאת, הרוב מעדיפים גישה מגוונת וגמישה יותר.

1 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. חיסכון ארוך טווח מניב 0 ואף מינוס רווח רק הבנקים מרווחים מחיסכוןכזה נוכלות לשמה

    גנבים

    מולייר |
    הגב