מחפש להתמחות בפסיכולוגיה תעסוקתית במוסד חרדי?

בישראל יש מוסד חרדי אחד בלבד שזכה להכרה של משרד הבריאות כמוסד להתמחות בפסיכולוגיה תעסוקתית

מכון יעד, השלוחה הייעודית של קרן קמ"ח החרדית הוכר בימים האחרונים על־ידי משרד הבריאות כמוסד מוכר להתמחות בפסיכולוגיה תעסוקתית. ההכרה תאפשר לבוגרי תואר שני בפסיכולוגיה לבצע את ההתמחות שלהם במסגרת המכון שמשמש כמכון ההכוון התעסוקתי של קרן קמ"ח.

תהליך ההתמחות וההדרכה לצוות הפסיכולוגים והפסיכולוגיות יבוצע על־ידי מיכל פלג, פסיכולוגית תעסוקתית וארגונית, בעלת ניסיון של יותר מארבעים שנה בתחום. מה שיאפשר למתמחים ומתמחות חרדיים לקיים את ההתמחות במסגרת שמבינה היטב את הצרכים ואת השפה של הציבור החרדי.

שלב ההתמחות בלימודי הפסיכולוגיה הוא החלק המשמעותי והוא כולל את העבודה המעשית שנפרסת על פי רוב על פני ארבע שנים אותם נדרש לעבור כל בוגר תואר שני בפסיכולוגיה כדי להופיע בפנקס הפסיכולוגים כפסיכולוג מומחה בתחומו. כמו בלימודי משפטים, גם לימודי הפסיכולוגיה כוללים התמחויות שונות. פסיכולוג בעל התמחות בפסיכולוגיה תעסוקתית עוסק באבחון, מיון, ייעוץ וטיפול תעסוקתי, ומטרתו ליצור התאמה מיטבית בין האדם לעבודה המתאימה ולסביבה התעסוקתית שלו על־ידי שימוש בכלים מתחום עיסוקו – פסיכולוגיה.

מכון יעד שהוקם בשנת תשס"ח, מעניק לפונים מהציבור החרדי סל כלים מלא של שירותי אבחון, ייעוץ וטיפול תעסוקתי שמאפשרים להם לקבל החלטה מושכלת ונכונה בדרכם לרכוש מקצוע מתאים באמצעותו יפרנסו את משפחתם. יעד נחשב למכון לייעוץ תעסוקתי המוביל ובעל הניסיון הרב ביותר בציבור החרדי. עד היום נעזרו בשירותיו למעלה מ־18,500 גברים ונשים מהציבור החרדי

"זו בשורה גדולה לציבור החרדי", אומר אבי גרינבאום, פסיכולוג תעסוקתי במכון יעד ומראשוני הפסיכולוגים התעסוקתיים החרדיים בישראל. גרינבאום מסביר: "החלטה על כיוון לימודים ותעסוקה טומנת בחובה השלכות לחיים שלמים ויש לה משקל על כל בני המשפחה בהיבטים רבים. אין סיבה שהציבור החרדי לא יקבל בתחום זה שירות מקצועי שמבין אותו ומכיר את צרכיו מקרוב". מנכ"ל קרן קמ"ח מוטי פלדשטיין, מסר: "ההכרה של משרד הבריאות במכון מעידה על הסטנדרטים הגבוהים והמקצועיים של יעד בדומה לשאר הפרוייקטים של קרן קמ"ח. זאת זכות עבורנו לאפשר לאנשי מקצוע חרדים מתחום הפסיכולוגיה, לתרום מהידע ומהמקצוענות שלהם לטובת הקהילה, ולסייע לפונים נוספים להשתלב בשוק העבודה בצורה מקצועית ואיכותית".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *