מעצמה רוחנית: למעלה מ-1,000 משתתפים בכינוס השנתי של חב"ד "מקושר בכל"

הדים נרחבים לכנס השנתי של חסידות חב"ד "מקושר בכל", שנפרס על פני יום שלם, בהשתתפות למעלה מ-1,000 בתי אב, רבנים, מחנכים, אורחים ואנשי מקצוע | הכנס שמתקיים זו השנה ה-11, הפך עם השנים למוקד המרכזי שמאגד את חסידי חב"ד, צעירים וותיקים כאחד | גלריה מורחבת

הדים נרחבים לכנס השנתי של חסידות חב"ד "מקושר בכל", שנפרס על פני יום שלם, בהשתתפות למעלה מ-1,000 בתי אב, רבנים, מחנכים, אורחים ואנשי מקצוע.

הכנס שמתקיים זו השנה ה-11, הפך עם השנים למוקד המרכזי שמאגד את חסידי חב"ד, צעירים וותיקים כאחד, במטרה לעצור את שאון החיים ולהביט פנימה. מאחורי הפקת הכנס עומד ארגון "התאחדות החסידים" בשיתוף ועד החינוך החב"די של אגו"ח.

הכנס התקיים השנה במרכז האירועים היוקרתי 'וואהל' ורבים מהמשתתפים שלחו לאחר מכן משובים חיובים ולבביים על הארגון והסדר, התכנייה המרתקת ובעיקר על אודות ההשפעה לחיי היום יום שנלקחו כצידה לדרך מההרצאות וההתוועדויות.

המשתתפים נהנו ממיטב המרצים וההרצאות בנושאי התקשרות, חינוך הילדים בתקופה מאתגרת זו, חיזוק הבית, דילמות כלכליות ועוד נושאים שמעסיקים ומטרידים כל אחד מאיתנו סביב השעון.

את מושב הבוקר של הועידה פתח הרב חיים שלמה דיסקין רבה הראשי של העיר קריית אתא ושליח הרבי בעיר, אחריו התקיימו הרצאות ופאנלים, בהשתתפות; הרב יוסי דניאל והפרופסור החסידי הרב חנוך מיודובניק. את ההרצאות החינוכיות של מושב הבוקר חתם הרב ברוך וילהלם, שליח הרבי ורב קהילת חב"ד בנהריה, שסיפר על היחידות המדהימה שזכה לה בגיל 8 בלבד עם הרבי. ביחידות זו קיבל הרב וילהלם את ה'שליחות החינוכית' הראשונה שלו.

על מלאכת ההנחיה של הכנס ניצח מנהל מרכז הלימודים 'מאושרים' של 'התאחדות החסידים', הרב אריה לייב קפלן, שביצע בכישרון רב קטעי קישור בין הדוברים.

"מטרת הועידה הייתה לייצר חוויה חסידית, התקשרותית, לימודית, רגשית, משפחתית וחברתית", אומר מנכ"ל "התאחדות" והרוח החיה שמאחורי הארגון, הרב שמעון-יהודה (שימעל'ה) פיזם, "כבר לפני עשור החליטו חברי ההנהלה לרכז את כל הנושאים הבוערים הללו ונושאים נוספים ליום אחד מרוכז ואינטנסיבי, כזה שילווה את המשתתפים הביתה ויצוק את העוצמות הנדרשות לאתגרי היומיום בבית ובמשפחה".

במהלך הכינוס, הרב פיזם היטיב לבטא את רגש הגעגועים והערגה להרב זושא פוזנר ע"ה שליח הרבי לאה"ק, חבר הנהלת אגודת חסידי חב"ד, יושב ראש "ועדת החינוך החב"די" וחבר הועדה הרוחנית של "התאחדות החסידים" שנלב"ע לפני כמחצית השנה. ההשתתפות בועידה הייתה חוק ולא יעבור אצל הרב פוזנר, שמאחורי הקלעים פעל בכל כוחו להצלחתה, מידי שנה. הרב פוזנר היה זה שנתן תמיד את נאום הפתיחה של "מקושר בכל".

הרב פיזם פרש את מפת ההתקדמות בקהילות, הפעילות הארצית ותכניות הפיתוח של ארגון 'התאחדות החסידים' ושיתף את משתתפי הכנס בבשורה טובה על רכישת 'בית מאושרים – להרגיש גאולה במשפחה' בעיר צפת לטובת מרכז הטיפולים המשפחתי ומרכז הלימודים להורים והודיע כי בכוונת הנהלת הארגון לפתוח עוד ועוד מרכזים בכל מקום בו יש צורך.

מושב הבוקר ננעל בסיום מסכת והשנה על ידי הרב משה קורנוויץ, רב קהילת חב"ד בשכונת רמת בית שמש ד' וחבר 'מכון הלכה חב"ד' שסיים את מסכת הוריות והסתייע במצגת כדי לחדד את נושא חשיבות ההקפדה על כשרות האכילה ובמיוחד בנושא "שחיטת ליובאוויטש".

לאחר מכן, שיתף הרב אריה מוצני מנהל מרכז הטיפולים 'מאושרים' את הקהל במהפכה שמתרחשת כיום כאשר משפחות אנ"ש בוחרים 'להכניס גאולה במשפחה' ומגיעים לטיפול אישי או משפחתי במרכז הטיפולים.

עוד הופיעו בהרצאות ובפאנלים בכינוס: הרב אריה לוי – מחנך במכון החסידי טכנולוגי, הרב אליעזר אשכנזי – משפיע בישיבות 'חנוך לנער', הרב שניאור נבון, ראש-ישיבת 'דעת' וראש מרכז 'דעת ותבונה' הרב יצחק ערד. הרב חיים אליעזר וילשנסקי, הרב שלמה אזרף והרב שלום לבקיבקר – ראשי מוסדות 'חנוך לנער' ו'המכון הטכנולוגי' בצפת, הרב אסף חנוך פרומר – משפיע בקהילת חב"ד בקרית שמואל ובישיבת חב"ד בחיפה, הרב יוסף יהודה ליפש, שליח הרבי בשכונת רמת אביב, הרב ישראל נחמן לרנר ראש ישי"ג תות"ל בית שמש, הרב מנחם מענדל איברט – משלוחי הרבי באוניברסיטה העברית – ירושלים, הרב דובער חביב – מנהל הפעילות של 'ופרצת קיבוצים' והמשפיע הרב עופר מיודובניק.

צילום: שמואל עמית

גלריה:

 

1 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. יפה מאוד אבל כל החברה הללו נשותיהם נראות על הפנים

    הפאראדוקס החבדי מתים על משיח אבל עושים ככ טיפשויות לעכב אותו

    משתמש אנונימי (לא מזוהה) |
    הגב