למה כבר אי אפשר להישען אחורה במטוסים?

הנוסעים שהורגלו למושבים שניתן לכוונן במעט, התפלאו לאן נעלמו המושבים המרווחים שהיו בכל מטוס

מאז נכנסו לשוק הישראלי חברות הלואו קוסט, מתמודדים הנוסעים עם מושבים צרים שכמעט ולא ניתן להשעין אותם אחורנית.

הנוסעים שהורגלו למושבים שניתן לכוונן במעט, התפלאו לאן נעלמו המושבים המרווחים שהיו בכל מטוס עד לפני מספר שנים.

את חברות הלואו קוסט ניתן להבין, הן מחפשות לחסוך במקום, אך מדוע חברות תעופה שאינן לואו קוסט גם שינו את המושבים? נציין שבטיסות ארוכות ובמטוסים רחבי גוף, המושבים עדיין הולכים אחורה.

באתר 'מאקו' יצאו לבדוק את הסיבה וגילו כי כמו כל דבר מדובר בחיסכון של כסף מצד החברות: כל מושב צריך מנגנון מיוחד ויקר כדי שיוכל להישען אחורנית. בנוסף, מדובר במנגנון ששימוש חוזר בו גורם ללא מעט בלאי וחלקי חילוף. ועוד דבר – המשקל של המנגנון, כפול כ-300 מושבים בממוצע, מכביד על המשקל הכולל של המטוס וגורם לצריכת דלק מוגברת.

יצויין כי מושבים שנשענים אחורה, שהיו הכי פשוטים בעבר, הפכו קיום להיות במחלקות אקונומי פלוס, ולמעשה מהווים שידרוג למי שרוצה לשבת בהם.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *