מפרוץ המלחמה הגיעו כ־200 רופאים ופראמדיקים להתנדב במד"א

עשרות רופאים מצרפת הגיעו לארץ כדי להשתתף בקורס של היחידה הבינלאומית של מד"א, בסיומו יהפכו לרופאים מתנדבים

שלושים רופאים מרחבי צרפת הגיעו בימים אלו לישראל כדי להשתתף בקורס של היחידה הבינלאומית של מגן דוד אדום. במסגרת הקורס עוברים הרופאים הכשרה אינטנסיבית שכוללת לימודים על פרוטוקולי העבודה במד"א, הציוד הרפואי המתקדם שקיים באמבולנסים ובניידות טיפול נמרץ, נהלי עבודה ועוד. בסיום ההכשרה הופכים רופאים אלה לרופאים מתנדבים במגן דוד אדום.

ויקטור וינס, מנכ"ל ידידי מד"א בצרפת שארגנה את הקבוצה הנוכחית, אמר: "מדי שנה מגיעים לישראל רופאים מרחבי העולם ומצרפת בפרט במסגרת הכשרה רפואית ליחידה הבינלאומית של מגן דוד אדום. מטרת התכנית היא להוות עתודה של נשים וגברים מקצועיים שמתגוררים בחו"ל ומוכנים במקרה הצורך ועל־פי קריאה של מד"א לעזוב את משפחותיהם ולהגיע לארץ ישראל על מנת לסייע באמבולנסים ובניידות טיפול נמרץ של מד"א ולהציל חיים".

היחידה הבינלאומית של מד"א הוקמה בתשס"ז והיא מונה נכון להיום יותר מאלף מתנדבים מרחבי העולם, בהם רופאים, פראמדיקים ואנשי רפואה בכירים נוספים. מאז הטבח האיום בשמחת תורה, הגיעו להתנדב 198 רופאים ופראמדיקים שהתלוו לצוותי מגן דוד אדום בפעילותם באמבולנסים ובניידות לטיפול נמרץ. מנכ"ל מד"א, אלי בין, אמר: "זו גאווה גדולה וזכות עבורנו שרופאים בכירים מצרפת מגיעים למדינת ישראל על מנת להתנדב במגן דוד אדום. החשיבות בכך גדולה במיוחד בימים אלו בהם מדינת ישראל נמצאת במלחמה".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *