משרד התחבורה ימליץ לייקר את תעריפי הנסיעה במוניות ב־20%

מדובר על נסיעות בין־עירוניות למרחק של 20-30 קילומטר, אך גם שאר הנסיעות צפויות להתייקר בשיעור ניכר. נהגי המוניות: "אין ברירה. אנחנו לא יכולים להתפרנס בכבוד"

ועדת הכלכלה של הכנסת דנה היום (שלישי) בפעילות נהגי המוניות. ראש רשות התחבורה הציבורית במשרד התחבורה שנכח בדיון אמר כי יש הסכמה עם נהגי המוניות שישנה בעיה בתעריף הבין עירוני. "ההצעה היא להעלות תעריף לנסיעה בין עירונית ולהקפיא את תוספת המדד בתעריף העירוני", אמר.

מנהל אגף מוניות והיסעים במשרד התחבורה הסביר שהחל מהק"מ ה־11 של הנסיעה יגדל התעריף ב־1.75 שקלים. הוא הוסיף כי קשה להגיד כמה יעלה המחיר לכל נסיעה, וציין שבנסיעה של עד חמישה ק"מ, יעלה המחיר ב־1.2%, בנסיעה של 5-10 ק"מ יעלה התעריף ב־0.6%, בנסיעה של 10-15 ק"מ יעלה התעריף ב־5% ואילו בנסיעה של 20-30 ק"מ, יעלה התעריף ב־20%.

חבר הנהלת איגוד נהגי המוניות הבהיר כי האוצר או משרד התחבורה לא עושים טובה לנהגי המוניות, ואמר כי הנהגים הסכימו לוותר על ההצמדה למדד בנסיעות העירוניות. יו"ר התאגדות נהגי המוניות בהסתדרות, סיפר כי כדי להכניס 10,000-12,000 שקל בחודש – פחות מהשכר הממוצע במשק – עליו לעבוד 14 שעות ביום. "אנחנו לא יכולים להתפרנס בכבוד, אני מבין שזה לא פופולרי להעלות מחירים אבל אין ברירה", אמר.

יו"ר התאחדות נהגי המוניות, אמר: "הענף נהיה בושה וחרפה. יש פה הרבה עסקנים ובינתיים 185 נהגים נרדמו על ההגה בשנה האחרונה כי עבדו שעות ארוכות ועוד 22 נרצחו. נחכה חודש, אבל תבטיחו לנו שזה נגמר. אני 25 שנה נהג מונית וזה המצב הכי גרוע שיכול להיות"

יושב ראש הוועדה, חה"כ דוד ביטן (הליכוד) סיכם את הדיון וביקש שוועדת המחירים תסיים את הטיפול בנושא תוך חודש. הוא הוסיף שההחלטה על המחיר צריכה להיות על בסיס נתונים, וקרא לפרסם את חוות הדעת כך שהנהגים יוכלו להגיב לה. עוד ציין כי במצב שנוצר נהגי מוניות לא לוקחים נסיעות בין עירוניות והציבור נפגע, וקרא לקחת גם את זה בחשבון בקבלת ההחלטה.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *