פנייה בהולה ליו"ר הכנסת: "המשטרה מצרה צעדיו של בן גביר עד כדי סיכון חייו"

סמוטריץ׳ סיכם את פנייתו ליו״ר הכנסת וכתב: אני קורא לך לפעול עוד היום בדרישה לאפשר לחבר הכנסת בן גביר למלא את שליחותו, לאפשר ליועציו להיכנס איתו ללשכתו ולוודא כי שלומו וביטחונו נשמרים בקפדנות על ידי משטרת ישראל.

יו״ר הציונות הדתית ח״כ בצלאל סמוטריץ׳ בפנייה דחופה ליו״ר הכנסת ח״כ מיקי לוי: ״המשטרה מונעת מיועציו הפרלמנטריים של ח"כ בן גביר להיכנס איתו ללשכה שהקים ולסייע לו בעבודתו. כתוצאה מכך נדרש ח"כ בן גביר לצאת אל מחסום המשטרה ברחוב הראשי בכדי לשוחח עם יועציו, שם ממתינים לו פורעים ערבים שתוקפים אותו מילולית ואף פיזית, פוגעים ביכולת עבודתו ואף מסכנים את חייו.״

במכתב המלא נאמר: "לכבוד יו"ר הכנסת, ח"כ מיקי לוי. 1. כפי שבוודאי ידוע לך, ח"כ איתמר בן גביר העתיק את לשכתו לשכונת שמעון הצדיק בדרישה לחיזוק האבטחה המשטרתית על תושבי השכונה היהודית.

2. למותר לציין כי פעולה מעין זו הנה בליבת תפקידו של חבר הכנסת, הן למימוש זכותו וחובתו לקדם את ערכיו והן בכובע הפיקוח של הכנסת על הרשות המבצעת, ובעניינו – משטרת ישראל. ומשכך ברי כי בדיוק לשם כך הוענקה לחברי הכנסת החסינות המהותית.

3. בימים האחרונים פועלת משטרת ישראל בצורה לא לגיטימית להצרת צעדיו של ח"כ בן גביר עד כדי סיכון חייו.

4. כך, מונעת המשטרה מיועציו הפרלמנטריים של ח"כ בן גביר להיכנס איתו ללשכה שהקים ולסייע לו בעבודתו. כתוצאה מכך נדרש ח"כ בן גביר לצאת אל מחסום המשטרה ברחוב הראשי בכדי לשוחח עם יועציו, שם ממתינים לו פורעים ערבים שתוקפים אותו מילולית ואף פיזית, פוגעים ביכולת עבודתו ואף מסכנים את חייו. מול זאת עומדת המשטרה מנגד ומאפשרת את אלימות הערבים.

5. כיושב ראש הכנסת, וכמי שאמון על שמירת מעמדה, עצמאותה וחסינותה, מצופה היה כי תפעל מול הגורמים המוסמכים, תעמוד על זכותו וחובתו של חבר הכנסת בן גביר לפעול לפי ערכיו ואמונתו ותהדוף בתקיפות את הניסיונות להצר את צעדיו.

6. תשומת ליבך להחלטת הוועדה לביטחון הפנים בדיונה מיום י"ג אדר א' (14.2.2022) בעניין, ולפיה על המשטרה לאפשר לחבר הכנסת בן גביר להכניס איתו ללשכתו בשמעון הצדיק לפחות יועץ פרלמנטרי אחד. החלטה זו נרמסת אף היא ברגל גסה על ידי המשטרה שמצפצפת על הכנסת, וכדי ביזיון וקצף.

7. שתיקתך בעניין והימנעותך מלהעניק לחבר הכנסת בן גביר את הגיבוי המתבקש ומלדרוש את קיום החלטת הוועדה לביטחון הפנים תמוהים ואינם הולמים את תפקידך ומעמדך. היום זה חבר הכנסת בן גביר ומחר יהיה זה חבר כנסת מהצד השני.

8. אני קורא לך לפעול עוד היום בדרישה לאפשר לחבר הכנסת בן גביר למלא את שליחותו, לאפשר ליועציו להיכנס איתו ללשכתו ולוודא כי שלומו וביטחונו נשמרים בקפדנות על ידי משטרת ישראל".

1 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. בן גביר

    צודק סמוטריץ…אבל אין לו סיכוי.
    זאת ממשלת חורמה.זבל של ממשלה.לא איכפת להם מדם יהודי.

    יעלי |
    הגב