רבבות מלווים את הגאב"ד. לא הוכרז על מחליף

רבבות ליוו למנוחות את גאב"ד העדה החרדית הגרי"ט וייס. מסע ההספדים החל מרחבת זופניק, וכעבור שעה של הספדים החל הקהל ללוות אותו בדרכו האחרונה משכונת מאה שערים לעבר הר הזיתים

רבבות ליוו למנוחות את גאב"ד העדה החרדית הגרי"ט וייס. מסע ההספדים החל מרחבת זופניק, וכעבור שעה של הספדים החל הקהל ללוות אותו בדרכו האחרונה משכונת מאה שערים לעבר הר הזיתים.
ב'עדה החרדית' הוחלט שלא להחליט. בנתיים לא הוכרז על אף מינוי במסע הלווית הגאב"ד הגרי"ט וייס זצ"ל, וזאת בשל המחלוקת בין הפלגים הקיצונים בעדה .


בהלוויה הכריזו בלוויה שמי שלא טבל במקווה, וכן מי ששולח את ילדיו למוסדות שלא על טהרת הקודש שלא יגעו במיטה :

בהודעה חריפה בקו הטלפוני של העדה נמסר: "בהוראת גדולי התורה וזקני י"ם היהדות החרדית לא תקבל מרות ממישהו שלא מותאם לדרכה של ירושלים, בין בשפה, ובין בחינוך הבנים והבנים, ובין בלבוש". בנוסף מוזהרים מי שמתגוררים במתחם גולובנציץ בבית שמש שלא להתקרב או לגעת במיטת הגאב"ד.

‏הספדו של הרב משה שטרנבורך שותפו של המנוח הרב טוביה וייס, להנהגת העדה החרדית הופרע שוב ושוב בקריאות ביניים. המוחים הם קיצוני העדה החרדית שלטעמם הרב הסופד לא מספיק קיצוני.

הראב"ד הגר"מ שטרנבוך ספד על הגרי"ט וייס: "אני מכיר את הגאב"ד עשרות שנים, מהרגע שהוא הגיע לאנגליה, הן כשהיה בישיבה ואח"כ בכולל, הן בלונדון והן באנטוועפען. הוא עבר ניסיונות בחייו, וכבר בילדותו, הציונים הבטיחו לו הרים וגבעות שיעזוב את הדת, אבל הוא התגבר על ניסיונות במסירות נפש".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *