משרד העבודה וההסתדרות החדשה מתייצבים לצד משרתי המילואים

בעקבות פרסומים אודות חיילי מילואים שפוטרו שלא כחוק, קרא שר העבודה למילואימניקים שפוטרו לפנות למשרד העבודה

ההסתדרות החדשה מסרה היום כי תעמיד סיוע למשרתי המילואים ולבני משפחותיהם, גם אם אינם חברי הסתדרות. הסיוע יכלול: סיוע משפטי מול מעסיקים, ייצוג סטודנטים מול מוסדות אקדמיים, עזרה בחיפוש עבודה ועוד. יושב ראש ההסתדרות ארנון בר-דוד, אמר עם ההכרזה על היוזמה שקיבלה את השם 'מגויסים למענכם' כי "כל מילואימניק צריך לדעת שבזמן שהוא נלחם למען המדינה, יש מי שנלחם עבורו ועבור האנשים היקרים שמחכים לו בבית. מדובר במעטפת סיוע מיידית, שתספק למילואימניקים הגנות חשובות והטבות ייחודיות".

נזכיר שמוקדם יותר אמר שר העבודה יואב בן צור (שס) כי "מערך משרתי המילואים הוא הכוח החזק לשמור על רציפות השגרה במשק בעת המלחמה, בזכות הקרבתם העצומה למען ביטחונה של ישראל, הכלכלה יציבה ובטוחה וממשיכה לפרוח. כשר העבודה לא אתן לפגיעה בזכויות חיילי המילואים ופיטורים שלא כחוק ממקום עבודתם, אני קורא למעסיקים תכבדו אותם, תוקירו את אלה שעזבו את משפחתם ושגרת יומם ונלחמים בחזית הקרב בעוז ובגבורה למעננו למען כולנו". דבריו אלו נאמרו לאחר פרסום תחקיר לפיו חיילי מילואים פוטרו שלא כחוק עקב היעדרותם בעקבות המלחמה.

בן צור יצא למאבק נגד התופעה הפסולה וקרא למעסיקים לכבד את זכויות העובדים ובפרט את זכויותיהם של משרתי המילואים שמוסרים את נפשם למען העם היושב בציון. השר אמר עוד: "אני רואה בחומרה רבה פיטורים שלא כחוק של משרתי מילואים. אני קורא לכל משרת במילואים שפוטר לפנות למשרד העבודה כדי שנאכוף את הנושא בהליכים כנגד מפירי חוק בזכויות העובדים ובפרט כשמדובר בחיילי מילואים הראויים לכל הערכה על תרומתם הכבירה לביטחון ישראל".

לשאלות בנושא זכויות עובדים, ניתן לפנות למוקד זכויות עובדים במשרד העבודה *5070

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *