רב צרפתי מוחזק בישראל 3 חודשים בעוון "עריקות"

מזה 3 חודשים שהרב אטל, אזרח צרפתי בן 25, המשמש כרב ושליח חב"ד באירופה, אינו מורשה לצאת מהארץ ולמעשה מוחזק כאן בעל כורחו | כך חושף מנדי ריזל הכתב הצבאי של 'קול ברמה'

הכתב הצבאי של 'קול ברמה', מנדי ריזל, חשף הבוקר בתכנית 'זירה שבועית' בהגשתו המשותפת עם ארי המניק, התנהלות שערורייתית של צה"ל, מול שליח חב"ד הרב מנחם מענדל אטל מהעיר גרנובל שבצרפת.

מזה 3 חודשים שהרב אטל, אזרח צרפתי בן 25, המשמש כרב ושליח חב"ד באירופה, אינו מורשה לצאת מהארץ ולמעשה מוחזק כאן בעל כורחו. הוא מואשם ב"עריקות" ועוכב בעת שביקש לצאת את הארץ בתום חופשה בחודש אוגוסט עם אשתו ובתם.

בלית ברירה, האשה – השליחה והפעוטה טסו חזרה לביתם וקהילתם בצרפת, כאשר האשה בחודש היריון מתקדם – ובהיריון בסיכון גבוה עם מסמך שקיבלה מרופא, אך כל בקשותיו לחזור לחיק משפחתו ולקבל פטור לא נענו.

לפני כשבוע ילדה השליחה בת במזל טוב, כשהיא לבדה ובעלה אינו לצידה.

לטענת צה"ל, הרב "עשה עליה" ב-2012, אך הדבר אינו נכון משום שיש בידיו מסמכים המאמתים את דבריו שבאותו זמן התגורר בצרפת עם משפחתו ולמד בישיבה בסמוך לפריז ולא ביקר מעולם בישראל.

בדיעבד מתברר כי ב-2012 אמו הוציאה אזרחות לבני המשפחה בשגרירות ישראל בפריז, שלא בנוכחותו.

הרב אטל ביקר בישראל לראשונה ב-2015 ולמד בישיבה בצפת. במהלך פרק זמן זה הוא קיבל טלפון שבו נאמר כי עליו להתגייס. הוא הסביר לחייל שבקו, כי אינו מחזיק באזרחות ישראלית וביקש שיאמרו לו מה מספר הזהות שלו – אם הטענה שהוא ישראלי נכונה – ואז ניתקו לו.

בהמשך, הוא יצא את הארץ ב-2016 ולא נאמרה לו מילה, מאז הוא לא שמע מהצבא, יצא ונכנס לישראל ללא בעיות, עד שנעצר בחודש אוגוסט האחרון כאמור.

לדברי כתבנו הצבאי מנדי ריזל, עורך דינו של אטל טען בפני הצבא, כי "כידוע ועל פי הקריטריונים במיט"ב, הרי שעולים חדשים רווקים ונשואים בגילאים 27-22 לא מחויבים בגיוס ואני אומר מקל וחומר מרשי שכלל אינו עולה חדש ומרכז חייו בצרפת.

בנוסף, מקום בו הקרקע נשמטת תחת ההנחה כי הוא "עשה עליה" בשנת 2012 הרי שמקל וחומר, אין סיבה ניראית לעין שלא להעניק לו את הפטור".

ולמרות כל זאת, אטל אינו יכול לצאת את הארץ תוך התעלמות מוחלטת ממצבו האישי, מגילו ומהעובדה שהוא אזרח צרפתי

ח"כ יוסי טייב מש"ס, הגיב בתכנית על הפרשייה וציין כי הנושא "חמור מאוד, לצערי הגיעו ללשכתי מספר פניות דומות קיבלתי את הפניה הספציפית אתמול בלילה, אני מטפל בדחיפות ואשלח היום מכתב לשר הביטחון בבקשה להסדר מהיר של המקרה,

השליחים האלו דואגים לאינטרס הלאומי של מדינת ישראל בתפוצות ומחזקים את הקשר של יהודי התפוצות למדינת ישראל אל לנו לזלז בהם".

מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "מלש"ב בעל אזרחות ישראלית שעזב את הארץ לפני גיל 16 ואינו חורג ממשכי שהיה של עד 120 ימי בשנה קלנדארית זכאי להגדרה כבן מהגרים ועל כן פטור מגיוס.

ניתנת אפשרות לבני מהגרים לשהות בארץ עד ארבע שנות לימודים לטובת לימודים גבוהים בארץ במוסד אקדמי מוכר. המלש"ב המדובר אינו עומד בקריטריונים הנ"ל ועל כן חייב בגיוס".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *