רשות ההגירה תפעיל ביום ראשון את מערכת ה־ETA בגרסה הישראלית

המערכת שתקצר הליכים עבור תיירים ונוסעים שמבקשים לעבור בשערי הארץ תפעל בשלב זה עבור הבאים מארה"ב וגרמניה ותאפשר לקבל מידע על נוסעים טרם עלותם לטיסה

רשות האוכלוסין וההגירה צפויה להשיק בעוד יומיים (ראשון) את מערכת ה־ETA-IL, שנועדה לבחון בקשות כניסה עבור תיירים המגיעים לישראל ובידיהם דרכון מארצות הברית ומגרמניה.

המערכת החדשה תסייע לרשויות לקבל מידע על הנוסע עוד טרם עלייתו למטוס ואם תעלה סוגיה שמונעת ממנו כניסה לישראל, הוא יופנה לנציגות ישראל במדינת שהותו כך שגם לו וגם לרשויות המדינה ייחסך זמן רב.

למהלך הזה מספר מטרות: בטחוניות, הגירתיות ושירותיות וברשות ההגירה משוכנעים שהוא ימנע עוגמת נפש לנוסעים שינחתו בגבול וכניסתם תסורב. כיום קיימת מערכת ETA במספר מדינות ובהן ארצות הברית, קנדה ואוסטרליה. היא צפויה להתרחב בקרוב למדינות נוספות ובכלל זה מדינות באיחוד האירופי

במשרד הפנים החליטו שבשלב ראשון, כלומר בשלב שיחל ביום ראשון, ייערך פיילוט עם נוסעים מארצות הברית וגרמניה, ממנו יופקו לקחים ואם יהיה צורך בדיוק המערכת, ייערכו בה שינויים כך שאפשר יהיה להפעיל אותה עבור נוסעים מכל העולם.

בנוסף, הקימה רשות ההגירה מוקד שירות ייעודי לנושא, אליו יוכלו לפנות נוסעים שנתקלים בקשיים או שמבקשים  מידע נוסף לצורך השימוש במערכת. בהמשך, כך מקווים במשרד הפנים, יורחב המהלך לכלל המדינות עמן קיים פטור הסכם מאשרות. הרחבת המהלך צפויה להתבצע כבר בתחילת יולי הבא עלינו לטובה. בשלב זה יינתן השירות ללא עלות, אך בעוד שנה יעמוד מחיר השימוש במערכת על כ־25 שקלים.

מנכ"ל רשות האוכלוסין וההגירה, אייל סיסו אמר כי "הטמעת מערכת ה־ETA-IL מציבה אותנו בחזית דיגיטלית אחת עם מדינות מתקדמות כמו ארצות הברית, אוסטרליה וקנדה. מטרת התהליך היא למנוע עוגמת נפש לנוסעים שמגיעים לישראל, כשעלולה להיות סיבה ידועה מראש אשר לא תאפשר את כניסתם למדינת ישראל. בנוסף, תסייע המערכת בחיזוק הביטחון הלאומי של מדינת ישראל".

מידע נוסף אודות השימוש במערכת, אפשר למצוא כאן: https://go.gov.il/ETA-IL_heb

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *