שוב פרשת עוקץ: משך מאות אלפי שקלים במרמה מלקוחות תמימים

במשטרה שהניחה את ידה על הנוכל, מזהירים: לא מוסרים קוד זיהוי שהתקבל בטלפון לאף אחד. גם לא לבנק בעצמו!

במסגרת חקירה סמויה ומורכבת של מפלג ההונאה במשטרה בשיתוף מחלקת הביטחון של אחד הבנקים הגדולים בישראל, עלה חשד לפיו בסניפי בנק באזור תל־אביב וחולון, מתבצעות במרמה משיכות כסף מזומן בכספומטים בהיקפים של מאות אלפי שקלים. עם התפתחות החקירה נחשפה שיטת הפעולה של החשוד.

כך, על־פי החשד, פעלה השיטה: לקוחות הבנק היו מקבלים שיחת טלפון מאדם שהזדהה בפניהם כאיש ביטחון של הבנק ועידכן אותם כי קיימת בעיה בחשבון לכאורה. לאחר שנשלח ללקוחות התמימים קוד אימות, החשוד היה מבקש מהם את הקוד ואז מגיע לכספומט ומושך את הכספים. השוטרים הצליחו לאתר את החשוד בעת פעולות המשיכה ושוטרי סיור עצרו אותו בסניף בנק באזור תל־אביב. בכליו נמצאו 14 אלף שקל במזומן.

מהמשטרה נמסר: "אנו קוראים לציבור לא למסור פרטים של חשבון הבנק או כרטיס האשראי דרך הטלפון לאנשים לא מזוהים באופן וודאי. במידת הצורך יש לנתק את השיחה ולהתקשר לשירות הלקוחות. קוד זיהוי שנשלח אליכם אין למסור לשום גורם. גם לא למי שטוען שהוא נציג חברת האשראי או הבנק, וגם לא לבית עסק. הקוד נועד לללקוח בלבד כדי שהוא עצמו יהיה זה שיזין אותו. אף גורם מלבד הלקוח לא אמור לקבל לידיו את הקוד".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *