תוכנות לניהול מלאי – למה חשוב לחבר בין תוכנות

כשבעל עסק רוכש תוכנה מסוימת, המטרה שלו, באופן טבעי, היא שהתוכנה תשרת אותו לניהול העסק. תאפשר לו לייצר תהליכי עבודה מהירים, יעילים ונוחים. אותן תוכנות נועדו להחליף כלי עבודה ישנים, כמו ספרים ומחברות. היום בעזרת תוכנות שונות אפשר לבצע מגוון רחב של פעולות, הן פנימיות (כאלו המתבצעות על ידי ועבור עובדי העסק) והן חיצוניות (כאלו המתבצעות גם על ידי ועבור הלקוחות).

דוגמאות טובות לסט תוכנות כאלה, הן תוכנות לניהול מלאי . תוכנות אלו עוזרות לבית העסק לתעד ולנהל את המלאי שברשותו, לדעת מה יש ומה חסר, איפה נמצא כל פריט, מה הוזמן על ידי הלקוח ואילו פריטים לא זוכים להזמנות ולכן אפשר להחזיר אותם לספק או להימנע מהזמנות נוספות שלהם בעתיד.

תוכנות לניהול מלאי הן כלי חשוב וחיוני עבור כל בית עסק שמייצר או רק משווק מוצרים. ללא תוכנות מסוג זה, בית העסק יתקשה מאוד לעבוד ולנהל את המלאי שברשותו. התוכנות מאפשרות לא רק לנהל אותו אלא גם לייצר שרשרות אספקה ושרשרות אחרות שקשורות לתהליכי עבודה של העסק. המלאי הוא חלק בלתי נפרד מהתהליך והתוכנות מאפשרות לייצר תהליכי עבודה רחבים, יעילים ומתקדמים.

אחת הדרכים לעשות זאת, היא באמצעות חיבור של התוכנה לתוכנות אחרות. היום ישנה אפשרות לייצר תקשורת בין תוכנות שונות, כך שהן יוכלו לעבוד ביחד, גם אם הן לא מגיעות ממקור אחד דומה.

מה זה אומר תקשורת בין תוכנות?

במצב רגיל, בית עסק היה עובד עם תוכנות לניהול מלאי ובמקביל עם תוכנת הנהלת חשבונות מומלצת בעזרתה היה מנהל את ענייני הכספים והחשבונות של העסק. בהיעדר תקשורת בין שתי התכונות, הרי שהוא היה צריך להשקיע הרבה מאוד זמן ביצוא מידע מתוכנה אחת לשנייה או בעברת מידע בדרכים אחרות.

כאשר ישנה תקשורת בין שתי התוכנות, הרי שהוא יכול לקבל את כל המידע על ניהול מלאי גם דרך תוכנת הנהלת חשבונות איתה הוא עובד. בצורה כזו, יכול לנהל את העניינים הכספיים של העסק בצורה הרבה יותר טובה, יעילה ומתקדמת.

התקשורת בין התוכנות מאפשרת לייצר מידע אחיד, בסיס נתונים אחד רחב, וכן היא מאפשרת לייצר מצב בו כל הפרטים מתעדכנים אוטומטית, כך שאין צורך לעדכן אותם בדרכים שונות. התהליך מתבצע בצורה יעילה ומהירה.

אחת הסיבות שחשוב לבחון האם תוכנות ניהול מלאי יכולות לתקשר עם תוכנת הנהלת חשבונות מומלצת, כזו או אחרת, היא בשביל לייצר סטנדרט אחיד בקרב כל המחלקות של בתי העסק ולא פחות חשוב, ליישר קו, כלומר בכל המחלקות ובפרט באלו שמתעסקות עם הזמנות, רכש,ניהול מלאי ומנגד מחלקת הנהלת חשבונות, יעבדו על בסיס אותם נתונים, מעודכנים ואמינים. כך מייצרים תהליך עבודה נכון ואפשר לקבל החלטות בצורה טובה יותר.

 

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *