"אם רוסיה תירה לעבר שטח נאט"ו – נגיב בעוצמה"

עיריית מריופול הודיעה אחר הצהריים (ראשון) שמתחילת הפלישה הרוסית לאוקראינה נהרגו 2,187 מתושבי העיר שמכותרת על ידי הצבא הרוסי. פוטין ממשיך ללחוץ על הגז

35 בני אדם נהרגו ויותר מ-130 נפצעו בתקיפה אווירית רוסית על בסיס צבאי אוקראיני גדול ליד גבול פולין .

היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב ג'ייק סאליבן אמר הבוקר כי: "אנו מזהירים את רוסיה מפני שימוש בנשק כימי". לדבריו, שימוש של רוסיה בנשק להשמדה המונית יהיה "קו נוסף מזעזע" שפוטין יחצה בהסתערות על החוק הבין-לאומי.

סאליבן שלח מסר לפוטין: "אם רוסיה תירה לעבר שטח נאט"ו זה יגרום להפעלת סעיף 5 ונאט"ו תגיב עם כל כוחותיה".

עיריית מריופול הודיעה אחר הצהריים (ראשון) שמתחילת הפלישה הרוסית לאוקראינה נהרגו 2,187 מתושבי העיר שמכותרת על ידי הצבא הרוסי.

"פולין מגנה כל מרכיב של תוקפנות נגד אוקראינה, כולל ההפגזה על בסיס יבוריב", אמר דובר משרד החוץ הפולני בתגובה למתקפה הבוקר על בסיסי האימונים בגבול פולין.

לפי ה-CNN, ביום שישי תקפו כוחות רוסיים שדות תעופה במערב הרחוק של המדינה (אזורים שנותרו עד עכשיו רחוק מהעימות). נזק ניכר נגרם לנמל התעופה בלוצק, כ-100 ק"מ מהגבול הפולני.

שר האוצר הרוסי, אנטון סילואנוב, אמר שהסנקציות מנעו ממוסקבה גישה ל-300 מיליארד דולר מתוך 640 מיליארד דולר שביתרות הזהב ומטבע החוץ שלה. "אנו רואים לחץ של מדינות המערב על סין להגביל את המסחר עמנו", אמר שר האוצר. "אבל אני חושב שהשותפות שלנו עם סין תאפשר לנו לשמור על שיתוף פעולה שהשגנו. לא רק לשמור, אלא גם להגדיל אותו בזמן שהשווקים המערביים נסגרים".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *