האוקראינים דורשים משרה נתניהו להתנצל: "ביזתה את החלה"

לאחר ששרה נתניהו זרקה את החלה שקיבלה מהמשלחת האוקראינית, באוקראינה דורשים משרה נתניהו להתנצל על התקרית

לאחר ששרה נתניהו זרקה את החלה שקיבלה מהמשלחת האוקראינית, באוקראינה דורשים משרה נתניהו להתנצל על התקרית.

הזמרת האוקראינית סופיה פדינה האשימה את שרה נתניהו בחילול הקודש – ודרשה ממנה להתנצל. "הלחם הוא קדוש, ואף אחד, בין אם מקומי או תייר, לא רשאי לזרוק אותו", כתבה פדינה והוסיפה האשטג: "דורשת התנצלות".

"סבתא שלי, ניצולת ההולודומור, תמיד אמרה לי: 'אם נפל לך הלחם, תרימי אותו, תנגבי ותנשקי, ושימי חזרה על הצלחת", כתבה גולשת בשם לילה קוסיוגה. "אני רחוקה מלנשק לחם, אבל לזרוק אותו ככה – זה דוחה ומגעיל", כתבה. נדז'דה בביץ' כתבה כי "נתניהו לא הייתה מרשה לעצמה להתנהג בצורה כה פוגענית במדינה כמו ארצות הברית".

באוקראינה שם מייחסים ללחם כבוד של ממש לאחר שמאות אלפי תושבים נספו ברעב פורסמו  פוסטים אנטישמיים שהציעו "לשלוח את שרה נתניהו למחנה ההשמדה אושוויץ, שם ילמדו אותה לכבד את הלחם כמו שצריך".

השגריר באוקראינה יואל ליאון הגיב. "שוחחתי עם ראש לשכתו של הנשיא, הוא אמר לי שזה לא נעשה בכוונה, ואין כל חשיבות או סיבה להתעניין בכך מצד כלי התקשורת".

גם בתקשורת האוקראנית דווח על תקרית המטוס שאירעה שעות ספורות קודם לכן. רעיית ראש הממשלה שרה נתניהו זעמה על קברניט אל על משום שסברה בטעות שלא בירך אותה במערכת הכריזה עם כניסתם למטוס. נתניהו קמה ממושבה וניסתה להיכנס בחמת זעם לתא הטייס אך נבלמה על-ידי הפמליה. בעקבות התקרית בירך שוב הקברניט את ראש הממשלה ואת רעייתו – 45 דקות לפני הנחיתה.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *