״המכרז לרכישת טורבינות החשמל החדשות הוטה ביד מכוונת על ידי חברת חשמל"

חברת ״לוגיה מערכות״, המייצגת את
התאגיד היפני מיצובישי, במכרז להתקנת טורבינות החשמל החדשות שמנהלת חברת חשמל, מודיעה כי היא מתכוונת לפעול בדרכים משפטיות על מנת לעצור את המשך ניהול המכרז להתקנת שתי טורבינות גז בטכנולוגיית H Class במתחם ״אורות רבין״ בחדרה.

מנכ״ל לוגיה מערכות, יאיר הראל, פנה בנוגע להתנהלות המכרז, הנאמד בסכום של כ-2 מיליארד דולר, לרשות ההגבלים העסקיים, רשות החשמל, משרד האנרגיה ומשרד האוצר.
בפנייתו מציין הראל כי העובדה שבשל התנהלות חברת חשמל המכרז הפך למוטה עבור שתי חברות, העובדות איתה באופן קבוע, פוגע באינטרס הציבורי וצפוי לייקר את עלות הפקת החשמל מטורבינות הגז.

הראל: ״חברת חשמל רמסה את האינטרס הציבורי והמכרז שהיא מנהלת להתקנת טורבינות גז הפך למוטה עבור שתי חברות, ומטעה עבור תאגיד מיצובישי, שנדחק מחוצה לו.

״חברת חשמל הטעתה את תאגיד מיצובישי, ומנעה ממנו להגיש הצעה במכרז בטענה שמדובר בהחלטת ממשלה, כאשר בפועל היתה זאת מניפולציה, ופרשנות עקומה וחד צדדית שביצעה חברת החשמל שגרמו לכך שבמכרז יתמודדו שני שחקנים בלבד, והחברה המובילה בעולם בתחום טורבינות החשמל בטכנולוגיה המתקדמת נדחקה מחוצה לו.

הראל הוסיף כי ״במקום להגדיל את התחרות חברת החשמל, והגורמים הרגולטוריים המפקחים עליה, צמצמו את התחרות ונשארו עם שני מציעים בלבד בהליך רכש בהון עתק״.

מבדיקה שקיים תאגיד מיצובישי, והובאה לידיעת מנהלי המכרז בחברת חשמל, עולה כי התקנת טורבינות של מיצובישי תחסוך לחברת חשמל סכום של כחצי מיליארד דולר בפרק זמן של 20 שנה.

לטענת לוגיה, חברת החשמל התעלמה מפניות ישירות ממנהלי תאגיד מיצובישי, ושגרירות יפן בישראל שאף הזהירה כי המהלך יגרור פגיעה ביחסים הכלכליים בין המדינות.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *