יוקר המחיה מכביד? כך תחסכו בהוצאות השוטפות

'אקטואליק' ומיזם 'כלכלה בנעלי בית' עם המדריך המלא לחוסך המתחיל, הפוסט השמונה עשר בסדרה: פסיכולוגים עובדים עליך מאחורי המדף

בחודשים הבאים נביא לכם במסגרת מדור זה מדי שבוע טיפ שבועי חדש בנושא צרכנות נבונה. את 99% מהטיפים אפשר לסכם במילה אחת בלבד – "פסיכולוגיה".

רשתות השיווק, היבואנים הגדולים והמותגים הנחשקים משקיעים סכומי עתק במחקרים ומהלכים שיווקיים מבוססי פסיכולוגיה התנהגותית. מטרתם אחת ויחידה, והיא לעודד אותנו לרכוש יותר.

אם רק נדע לזהות מחצית מהטריקים הפסיכולוגיים, עלות סל הקניות שלנו עשויה להיחתך בעשרות אחוזים. לעתים מדובר בחיסכון של אלפי שקלים בחודש למשפחה.

ואיך נבטיח שלא ניפול במלכודת הפסיכולוגית? על כך ועוד נלמד במדור זה בשנה הקרובה.

ויש גם צעד פשוט וקטן להתחיל איתו, עד לטיפ הבא: מהיום לא יוצאים לקניות בלי רשימה שהרכבנו מראש בבית, עם מה שאנחנו באמת צריכים. את הרשימה נתלה בתחילת השבוע במיקום בולט בבית ובכל פעם שמשהו חסר או נגמר נוסיף אותו לרשימה.

כשהמדפים בסופר, הקולקציה בחנות הבגדים וחלון הראווה ממול ייתנו לנו מאה סיבות למה אנחנו צריכים את זה, נדע שאם בכל השבוע החולף לא נתקלנו בחיסרון המוצר ולא הכנסנו אותו לרשימה – כנראה שאנחנו ממש לא צריכים את זה.

בשבוע הבא:

למה דווקא קנייה שבועית?

הצטרפו לאלפים שכבר נהנים מהמיזם "כלכלה בנעלי בית"

  1. באתר אקטואליק – בקטגוריה המיוחדת
  2. בקבוצות וואטסאפ ייעודיות – הנה קישור לאחת מהן
  3. בערוץ הטלגרם החדש – הקליקו להצטרפות
  4. בתיבת הדוא"ל שלכם – נרשמים כאן

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *