למה לא כדאי לפרוס עסקאות בכרטיס אשראי לתשלומים?

'אקטואליק' ומיזם 'כלכלה בנעלי בית' עם המדריך המלא לחוסך המתחיל, הפוסט השנים עשר בסדרה: מי אמר שזו ההלוואה הזולה ביותר?

אנו נוטים לחשוב כי רכישה בתשלומים בכרטיס אשראי היא ההלוואה הזולה ביותר. "אפס ריבית" אומרים לנו. בפועל, ברוב המקרים זה עולה גם עולה. לפעמים בתשלום ישיר ולפעמים בתשלום עקיף.

1. הדרך הכי נפוצה שזה עולה לנו זה בריבית מיידית, לדוגמה בעסקאות קרדיט. כמעט כל עסקת תשלומים מול גוף ממשלתי/עירוני/ציבורי, וכן לא מעט חברות חזקות שפחות מפחדות מנטישת לקוחות לטובת המתחרות – זו עסקת קרדיט – קרי: עסקת תשלומים עם ריבית גבוהה במיוחד.

2. מי שנוהג "לפצל" עסקאות רבות בתשלומים, תמיד מגיע למצב שבו ההחזר החודשי הכולל גבוה מהיכולת שלו (משלם גם על עסקה מהחודש, גם על החודש שעבר וגם על החודש שלפני…) ולכן נאלץ בשלב מסוים לפרוס מחדש את התשלומים בחברת האשראי – שוב בריבית מהגבוהות ביותר שיש בשוק.

חברות האשראי משקיעות משאבים רבים כדי להניע אותנו להלוואות האלו. הנה sms שקיבלנו בדיוק הבוקר: "היי, החודש היה עמוס בהוצאות? יש לנו פתרון במיוחד בשבילך, אפשר לחלק את החיוב הקרוב בכרטיס האשראי לתשלומים".

3. ניצול אחוז ניכר ממסגרת האשראי פוגע בדירוג האשראי שלנו, והמשמעות היא שאנחנו "שווים" פחות בעיני הבנק וחברות האשראי, ולכן כל הלוואה שנקבל מעכשיו והלאה תהיה יקרה יותר. זה המחיר הגבוה ביותר שאנו משלמים על פריסות בכרטיס אשראי (מי שלפני קבלת משכנתא, זה יכול לעלות לו עשרות עד מאות אלפים)

4. הרפורמה בשוק האשראי אילץ את הבנקים 'לחתוך' מסגרות בכשני שליש. נוצר מצב שמי שרגיל לרכוש בתשלומים לא משתמש רק בכלי הזול שזמין לו – כי הוא מוגבל מאוד ולא בדיוק עונה לצרכי הפורסים באופן קבוע. ואז אנחנו נאלצים לשלם יותר.

אז מה עושים?

כפי שכבר הסברנו בשבוע שעבר. משלמים את התשלומים לעצמנו מראש. במקום לשלם 12 חודשים הבאים על החיוב הנוכחי, נחסוך ב-12 החודשים הללו עבור התשלום השנתי הבא.

בשבוע הבא:

7 שאלות שאנו חייבים לשאול את עצמנו לפני שנגיש בקשה להלוואה.

שוטף פלוס

הצטרפו לאלפים שכבר נהנים מהמיזם "כלכלה בנעלי בית"

  1. באתר אקטואליק – בקטגוריה המיוחדת
  2. בקבוצות וואטסאפ ייעודיות – הנה קישור לאחת מהן
  3. בערוץ הטלגרם החדש – הקליקו להצטרפות
  4. בתיבת הדוא"ל שלכם – נרשמים כאן

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *