תבדקו זכאות: 4 יתרונות להוצאת דרכון פורטוגלי

בטח גם אתם כבר שמעתם על כך שישראלים רבים מנצלים תיקון בחוק ההגירה הפורטוגלי המאפשר לכל יהודי אשר לו זיקה כלשהי למגורשי ספרד ופורטוגל לקבל אזרחות ודרכון פורטוגלי

חשוב לדעת כי מדובר בהזדמנות ממשית להוצאת דרכון פורטוגלי, עבור אחוז נכבד מקרבי אזרחי ישראל היהודים, לפיכך יש סיכוי טוב שגם אתם נמנים על קבוצה גדולה זו שעד כה רק חלק קטן ממנה מימש זכאותו.

הליך הוצאת דרכון פורטוגלי אורך כמה חודשים, וכרוך גם בהוצאה כספית שגובהה משתנה בהתאם למאפיינים המשפיעים על היקף העבודה – כמה מסמכים צריך להשיג ולתרגם, כמה שעות עבודה של בעלי מקצוע כגון עו"ד או נוטריון יידרשו ועוד. מכיוון שמדובר בהשקעה כזו של משאבים, נשאלת השאלה עד כמה כדאי לנצל את הזכאות להוציא דרכון פורטוגלי? לפניכם פירוט של ארבעה יתרונות מרכזיים לקבלת אזרחות פורטוגלית, מדינה השייכת לאיחוד האירופי, והחזקת דרכון פורטוגלי.

רקע קצר

פורטוגל של היום היא מדינה מתקדמת, שתושביה סולדים מגילויי אפליה מכל סוג שהוא.  

העבר, למרבה הצער, אפל יותר. יהודים שחיו בפורטוגל סבלו במשך מאות שנים מרדיפה ויחס מתנכר מצד האוכלוסיה, מוסדות הדת, הממשל ובית המלוכה. השיא הגיע בסוף המאה החמש עשרה בתקופת גירוש ספרד אז גם יהודי פורטוגל חויבו לעזוב את המדינה או להמיר את דתם.

בשנת 2015 נקטה ממשלת פורטוגל צעד שמטרתו הכרה בעוולות העבר ונטילת אחריות. מכיוון שמדובר במאורעות שהתרחשו לפני מאות שנים, פיצוי הולם ותיקון אמיתי אינם אפשריים, כאשר הענקת אזרחות ואפשרות לקבל דרכון פורטוגלי לצאצאי יהודים שסבלו בפורטוגל ואף גורשו ממנה היא בחזקת המעט שניתן לעשות. ככל הנראה, מגבלות אלו הניעו את ממשלת פורטוגל להרחיב את היריעה ככל האפשר – כיום יש מגוון דרכים להוכיח את הזיקה הנדרשת, אין וודאות שהמצב לא ישתנה ולכן מומלץ להקדים ולהתחיל את ההליך.

דרכון אירופאי מאפשר ניידות בינלאומית קלה

חשוב להבין שמכיוון שפורטוגל חברה באיחוד האירופי, דרכון פורטוגלי הוא דרכון של האיחוד האירופי לכל דבר ועניין. כידוע, לדרכון ישראלי מגוון רחב של מגבלות – יש ארצות שלא ניתן להיכנס אליהן כלל, אחרות מערימות קשיים, מעניקות ויזה מוגבלת ועוד. עם דרכון אירופאי אפשר לא רק לנוע בחופשיות בכל רחבי האיחוד האירופי, אלא גם להיכנס ללא צורך בויזה לארצות רבות – ארה"ב ביניהן.

גם אם אין בכוונתכם להשתמש בדרכון אירופאי כדי לבקר במדינות שאינן מתירות כניסה לישראלים, קיים סיכוי גבוה שהוצאת דרכון פורטוגלי תפתח לכם או לילדיכם דלתות בעולם – כך למשל אוסטרליה תעניק לכם ויזה שעם דרכון ישראלי קשה מאוד לקבל, כזו שתאפשר לכם לעבוד שם, כך גם יפן ומדינות רבות נוספות.

לעבוד וללמוד באירופה

בעידן הכפר הגלובלי, קיים יתרון גדול לאפשרות להרחיב את מגוון אפשרויות התעסוקה גם מבחינה גיאוגרפית.

בין אם אתם בעלי מקצוע המעוניינים לפתח את הקריירה באמצעות קבלת משרה מעבר לים או שאתם מחפשים עבודה לתקופה קצרה בשכר גבוה מזה שתוכלו לקבל בארץ, הוצאת דרכון פורטוגלי פותחת בפניכם שלל אפשרויות תעסוקתיות. מחזיקי דרכון פורטוגלי חופשיים לעבוד בכל מדינה ברחבי האיחוד האירופי, למשך כל פרק זמן, ללא צורך באשרה כלשהי.

גם מבחינת לימודים דרכון פורטוגלי פותח בפניכם דלתות של מוסדות אקדמיים ואחרים ברחבי אירופה כולה. במקרים רבים, תוכלו ליהנות גם ממלגות ותנאים אחרים שסטודנטים אירופאים מקבלים.

אין כל השפעה על מעמדכם כאזרחי ישראל

הוצאת דרכון פורטוגלי פירושה קבלת אזרחות פורטוגלית. אם אתם שואלים את עצמכם אם עשוי להיות חיסרון כלשהו להחזקת אזרחות נוספת, חשוב שתדעו שמעמדכם כאזרחי ישראל לא יושפע כלל.

מותר לאזרח ישראלי להחזיק אזרחות נוספת, למעשה גם מספר אזרחויות כאלה ללא הגבלה.

חריגים לכלל זה הם חברי כנסת ושרי ממשלה הנדרשים לעשות כל שניתן כדי להשתחרר מאזרחות נוספת שיש להם.

למען הסר ספק, להוצאת דרכון פורטוגלי לא יהיו כל השלכות מבחינת זכויות סוציאליות ואחרות המגיעות לכם כאזרחי ישראל, וכן אין שום חסרונות מבחינת מיסוי או כל נושא אחר.  

זכאות לכל הזכויות של אזרח פורטוגלי

יתרון נוסף להוצאת דרכון פורטוגלי מתגלם בכך שדרכו, אתם הופכים אזרחים של מדינה מתקדמת המספקת לתושביה איכות חיים גבוהה. כדי ליהנות מזכויות שונות שאזרחי פורטוגל מקבלים צריך בדרך כלל לעבור לחיות שם, לפחות לזמן מה. אבל, מכיוון שעכשיו ניתן לעשות זאת, כדאי להשיג עבור עצמנו ועבור ילדינו אפשרות כזו, גם אם לא ננצל אותה.

2 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. אני כרגע בתהליך לדרכון

    אחרי שבדקתי את כל האופציות, כולל הוצאה של דרכון לבד מול הממשלה בפורטוגל הבנתי שצריך בשביל זה חברה גדולה רצינית ואמינה והלכתי לפספורטוגו בראשון לציון. הם עושים בשבילי הכל, רק הבאתי להם את המסמכים.

    דודי |
    הגב
  2. אני עשיתי דרכון פורטוגלי

    אני ממליצה בחום על פורטוגליס, התחלתי עם עו"ד וכשהבנתי שזה כנראה לא יתקדם בקרוב וגם לא כ"כ היה לי עם מי לדבר, עשיתי סקר שוק מחדש. עברתי לפורטוגליס, הם גם היו שירותיים, מקצועיים וקידמו לי את הכול בלי שאתאמץ. אני אוטוטו עם דרכון ביד.

    לירון |
    הגב