בגלל שקד: האם ממשלת השינוי מתחילה להיכנס לאזורי הסכנה להקמתה

‏מתקפה חריפה של מפלגות גוש מתנגדי נתניהו נגד ח"כ שקד בטענה שהיא מחפשת כל דרך למנוע ולטרפד את ממשלת לפיד-בנט. כך מדווח זאב קם

ממשלת השינוי מתחילה להיכנס לאזורי הסכנה להקמתה. בשני הצדדים מתבצרים ולא מסכימים לוותר על ייצוג השרה הבכירה בוועדה לבחירת שופטים. מה שאמור היה להיסגר הלילה, גם הבוקר נותר פתוח.

העיתונאית דפנה ליאל כתבה הבוקר כי גורם המעורב במו״מ אומר שבמהלך הלילה הושגה התקדמות עם כל המפלגות למעט ימינה של בנט ושקד. מנגד, ביש עתיד ומפלגת העבודה הבהירו לימינה שההסכם עם העבודה נסגר ולא יהיה ויתור על הועדה לבחירת שופטים. בימינה אומרים גם הבוקר, זה או שנקבל את הועדה או שלא תהיה ממשלה.

בינתיים צוותי המו״מ הלכו לישון לפי שעה, ראשי המפלגות התפזרו לבתיהם ויגיעו הבוקר לכנסת להצביע בבחירות לנשיאות.

בכיר במשא ומתן ל'כאן חדשות': "שקד צריכה להחליט את היא מעוניינת שבנט יהיה ראש ממשלה". יש עתיד והעבודה הבהירו לימינה שההסכם עם העבודה נסגר, ולא יהיה ויתור על המושב בוועדה לבחירות שופטים.

בין המחלוקות שנידונו במהלך הלילה היה גם הניסיון לגרום לשר האוצר המיועד, אביגדור ליברמן, לוותר על ראשות ועדת הכספים – כדי שלא יהיה אחראי גם על משרד האוצר וגם על הוועדה החשובה, וכל כספי הממשלה יעברו דרכו. כך דווח ב'ווינט'.

למרות זאת סגן שר הבריאות יואב קיש בגל"צ לא מתרגש מעקשנותה של שקד: "התרחיש הסביר ביותר – שתקום קואליציה. הכל הצגות. עם המחירים העצומים ששילמו, הם לא יכולים ללכת לאחור".

 

 

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *