הקהילה היהודית בצרפת מבכה את מתיה

נשיא הקהילה ר' צבי עמאר: "להימנע לחלוטין ממפגשים דתיים או משפחתיים, כולל חג הפסח"

בעוד כאן בארץ סימני התחלואה וכמות הנפטרים ממנה יחסית קטנים. בארצות העולם אחינו היהודים משלמים מחיר יקר למגיפת הקורונה עם נדבקים ומתים רבים.

התופעה הקשה משויכת למבנה הקהילתי של היהודים ברחבי העולם, כאשר אורח חייהם משלב שמחות, תפילה בבתי הכנסת ואירועים חברתיים אחרים, דברים שגורמים להתקהלויות רבות ומכאן גם ההדבקה הרבה.

בנוסף ההתעקשות של חלק מהיהודים בקהילות השונות להמשיך ולקיים מניין בבית הכנסת ולהמשיך ללמוד וללמד במוסדות הלימוד הן בעיקר הסיבות לתוצאות העגומות של כמות הנפטרים והחולים בחו"ל בקרב יהודים .

בקהילה היהודית בצרפת, המצב בכי רע,כמעט בכל בית ישנו מי שנדבק, על פי דיווחים של חברי הקהילה היהודית בצרפת, ישנם כבר 2600 יהודים שנפטרו מהקורונה ועוד אלפים רבים, אם לא למעלה מכך שחלו.

תחילת התפשטות הקורונה כנראה שהחלה בפורים: "בזמן החג עוד לא היו הנחיות ממשרד הבריאות הצרפתי, ונערכו קריאות המגילה המסורתיות ואחריהן גם המשתה ואירועים שונים".כך יהודים מצרפת .

המצב כרגע בצרפת תחת פיקוח מוקפד מתוך ניסיון למזער נזקים עתידיים ולצפות בעוד שיעורי הדבקה גבוהים.

נציגי הקהילה היהודית אומרים: "יש לנו סגר, בדומה לישראל, אבל לקח למקרון לא מעט זמן להכריז עליו, כך שהיו מספיק ימים שבהם הווירוס הסתובב ואנשים נדבקו. אנחנו מקבלים דיווחים מקהילות יהודיות שונות, גם בשטרסבורג – שם יש מוקד התפרצות גדול – וגם ממארסי, על חולים רבים.

עקב כך, הוציא נשיא אחת הקהילות,ר' צבי עמאר, הודעת וואטסאפ שהדהימה את כל היהודים והתפשטה בין כל הקהילות, ר' עמאר הזהיר, כי פרופ' שמומחה לנושא פנה אליו לאחר שהבחין כי מספר הנדבקים היהודים גבוה מאוד. לאור זאת החליט ר' עמאר לצאת בקריאה לכל הקהילה להימנע לחלוטין ממפגשים דתיים או משפחתיים, כולל חג הפסח.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *