אוניית מטען של קוסקו
קוסקו, חברת הספנות הרביעית בגדולה בעולם, הודיעה הבוקר כי לא תעגון עוד בישראל. קוסקו היא ענקית ספנות סינית ולהחלטה שלה עלולות להיות משמעותיות גדולות יותר מהתייקרות הייבוא. על־אף שיבואנים רבים אינם חוששים מכך, בישראל קיים חשש שקוסקו תהיה רק הראשונה.
נזכיר כי עיקר פעילותה של קוסקו בישראל היא מול הנמל החדש בחיפה, נמל המפרץ שנמצא בבעלות סינית. ועדיין, יש בישראל מי שחוששים שאחרי קוסקו יגיעו עוד ועוד חברות הובלה ימית שישעו את פעילותן מול נמלי ישראל. נכון להיום, על־אף האיום האיראני (שבטעות נקרא חות'י), שרשראות האספקה לישראל ממשיכות לתפקד גם אם חלקן נאלצות להקיף את אפריקה ולייקר את השירות ליבואנים הישראלים.
קוסקו אמנם לא אמרה שתפסיק לעבור בתעלת סואץ בדרכה לאירופה, אך בפועל זה מה שקורה. נכון למועד פרסום ההחלטה להפסיק לעת הזאת לעגון בנמלים ישראלים, אוניות של קוסקו מקיפות את אפריקה בדרכן לנמל הבית שלה ביוון. על־אף שלא נימקה את החלטתה, רבים מעריכים שעשתה זאת כדי לא לחשוף את אוניותיה לאיומי הטרור שהולכים ומתפתחים בים האדום ואולי, כסוג של הסכם שבשתיקה שיבטיח לה מעבר בטוח בים האדום.
20 תגובות