אוכל מקולקל ועובש: חולי הקורונה החרדים מתלוננים על האוכל במלון

בלעדי: חרדים רבים שנמצאים במלונות הקורונה, מתלוננים על אוכל מקולקל עם עובש שניתן עבורם על ידי המלון. לדבריהם, הם מקבלים אוכל לא מבושל ומצב רוחם נעשה עכור מיום ליום. אחד החולים שהגיע למלון הממוקם ליד ירושלים טוען כי חרף בקשות חוזרות ונשנות האוכל שהם מקבלים דמה לאוכל של ישיבות קטנות

חרדים רבים שנמצאים במלונות הקורונה, מתלוננים מחסור חמור באוכל, וגם על אוכל מקולקל עם עובש שניתן עבורם על ידי המלון. לדבריהם, הם לא מקבלים אוכל, ומה שכן מקבלים הוא לא מבושל כמו שצריך ומצב רוחם נעשה עכור מיום ליום. אחד החולים שהגיע למלון הממוקם ליד ירושלים טוען כי חרף בקשות חוזרות ונשנות שום דבר לא השתנה.

בתיעוד שהגיע לידי 'אקטואליק' נראים חולי הקורונה מצוברחים מאוד, בתיעוד ניתן לראות את האוכל המקולקל שקיבלו החולים מהנהלת המלון.

יהודה אבידן טען היום בראיון לרדיו כי "הכשרנו מלון מהדרין נוסף לחולי קורונה בירושלים אבל הוא ריק כי אנשים מהציבור החרדי לא רוצים לבוא כי הם מעדיפים מלונות עם מדשאות בצפון. פשוט לא יאומן".

יש לציין כי עלות מלונות קורונה הגיעה לכ-200 מיליון שקלים בחודש. לפי ההערכות בממשלה, עם העברת אלפי חולים נוספים מבני ברק העלות צפויה לזנק לכ-600 מיליון שקלים בחודש. הסיבה – בפיקוד העורף מבקשים להשתמש במלונות גדולים לצרכי שליטה ובקרה, ולרוב מדובר במלונות 5-4 כוכבים

2 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. יום שחור

    היום יום שחור של ממש. דלף החוצה: עסקן העדה החרדית ותולדות אהרן, צבי מיכל הלר, בשיחה עם איש השיטור שרוליק וורטיימר, מאנשי פרוש, אחרי אחת הפשיטות המשטרתיות על מאה שערים בחול המועד האחרון. "שרוליק, כל הכבוד למשטרה שנכנסו למאה שערים. בוא נראה שהם תופסים את הנכונים. הם הבעיה. צריך לתפוס אותם, אבל בלי רחמנות. חבורת שקצים וחוצפנים".

    משתמש אנונימי (לא מזוהה) |
    הגב
  2. שמירת הגוף ושמירת עיניים

    אמרו חז"ל (ברכות יג:) "רבי בשעה שמעביר ידיו על פניו מקבל עליו עול מלכות שמים". ובטור אורח חיים (סימן ס"א) העתיק הגירסא, "מעביר ידיו על עיניו", וכן איפסקא הלכתא בשולחן ערוך (או"ח סימן ס"א ס"ה) להעביר ידיו על עיניו בפסוק הראשון שבקריאת שמע. וטעמא בעי.

    אך יובן הענין, כי דבר זה בא להורות שעיקר קבלת עול מלכות שמים תלוי "בשמירת העינים", ובאם זוכה האדם להיות עוצם עיניו מראות ברע, אזי יוכל לקדש מוחו ולבו וכל רמ"ח איבריו ושס"ה גידיו לעבודתו ית"ש, ולזה תקנו חז"ל להעביר ידיו על עיניו בשעת קריאת שמע, כדי להזכירנו שקבלת עול מלכות שמים תלוי בשמירת העינים.

    וידוע שחוסר "שמירת עיניים" מביא צרות רבות ורעות על כלל ישראל רח"ל, וצריך לעשות גדרים וסייגים על שמירת העינים וטהרת המחשבה והלב, כי העין רואה והלב חומד וכלי מעשה גומרין, [ח"ו] ובזמן שיוצאים לרחובות קריה צריך סייעתא דשמיא מרובה לבלי להכשל בפגם חטא ועון ח"ו.

    חייבים לעורר לבבות ישראל על אזהרת ולא תתורו אחרי לבבכם ואחרי עיניכם, כי עין רואה ולב חומד הן המה שורש פורה לכל דבר פשע אשר יעשה האדם לחטוא בהנה, ולכן יש התגברות היצר בענין שמירת העינים וטהרת הלב, וישראל קודשים צריכים להתאזר במסירות נפש להנצל ממצודתו.

    אך שמא תאמר מאין יקח האדם כח וגבורה עד כדי מסירות נפש להתגבר על נסיונות היצר, לזה הביא את הכתב 'תנה בני לבך לי ועיניך דרכי תצורנה', והרמז בזה, תנה בני לב"ך לי, להקריב את הלב שהוא שורש חיותו של אדם במסירות נפש, ואיך יבא לידי מדה זו, על זה אמר ועיניך דרכי תצורנה, על דרך מאמרם ז"ל שהתורה נקרא דרך, והיינו ועיני"ך דרכ"י תצורנה, שיהיו העינים עוסקים בתורה בנידוד שינה שהוא מעין מסירות נפש, ובכח זה יהא נשרש בקרבו רוח עוז וגבורה להתגבר על נסיונות היצר במסירות נפש.

    אמנם עדיין צריכין למודעי כלל גדול בקודשת ישראל, והא ענין הצניעות בבית יעקב אלו הנשים, ודבר זה היה יסוד מוסד אצל עם ישראל בדור דור שקדושת ישראל תלוי בצניעות הנשים, והוא שמירה מעולה לכל בני ישראל לבל יכשלו "בשמירת עינים" ושמירת המחשבה, ובכל הדורות היו בנות ישראל הכשרות עומדות איתן כצור חלמיש מול נסיונות הזמן, וגדרו גדרים סוגה בשושנים לשמור על חומת הצניעות, ועל דבר זה ידוו כל הדווים איך ירדנו פלאים בדורינו השפל בדבר אשר עליה מסרו נפשם אבותינו ואמותינו בכל דור ודור.

    ובכן כל איש אשר יראת ד' נוגע ללבו צריך להתאזר בעוז ותעצומות לשום עינא פקיחא על תהלוכות בני ביתו שילכו הבנות והנשים מלובשות בדרכי הצניעות מכף רגל ועד ראש בלי שום פשרות.

    אמן ואמן.

    משתמש אנונימי (לא מזוהה) |
    הגב