אולי גם אתם זכאים אך לא מקבלים הנחה בחשבון החשמל

דו"ח מבקר המדינה: כ158 אלף זכאים אינם מקבלים הנחות בחשבון החשמל ובהם גם ניצולי שואה וחיילים בודדים

בדו"ח המבקר שפורסם היום (שני) מוקדש פרק שלם לחברת החשמל. מהדו"ח עולה כי נמצאו ליקויים באמינות אספקת החשמל לצרכני הקצה שהם כשלושה מיליון לקוחות חברת החשמל. כך, למשל, בשנים 2017-2021 נרשמה מגמת הרעה באמינות האספקה ללקוח, שהתבטאה בעלייה של 43 דקות בזמן אי-האספקה ללקוח שנבעה מריבוי תקלות ומגידול במשך הזמן לשיקום האספקה.

עוד עולה מהדו"ח כי כ־158 אלף זכאים (כ-36% מתוך כ־471 אלף) אינם מקבלים הנחות בחשבון החשמל, ובהם ניצולי שואה וחיילים בודדים. שיעור המיצוי נמוך במיוחד בקבוצת הזכאים של משפחות עם ארבעה ילדים. מרבית הזכאים שאינם מקבלים את ההנחה אינם רשומים כלקוחות החברה. ומה עם רמת השירות במוקד 103 של חברת החשמל? זו, כך עולה מהדו"ח, נמצאת במגמת ירידה זה כמה שנים, והגברת הפעילות בערוצים הדיגיטליים של החברה אינה מספיקה כדי להפחית את העומס במוקד. זמן ההמתנה הממוצע למענה נציג במוקד 103 עלה מ־194 שניות בשנת 2015 ל־309 שניות בשנת 2022 – פרק זמן ארוך ב־109 שניות מיעד החברה.

אנגלמן ממליץ לחברת החשמל לפעול לשיפור אמינות האספקה ולצמצום הפערים בין הנפות, להפחית את עומס הפניות במוקד 103 על מנת להעלות את רמת השירות בו, לפעול לשיפור הטיפול בתלונות הציבור ולבחון דרכים להגדלת שיעור מיצוי הזכאות לתעריף מופחת.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *