איך עובדים עם חברת השמה יעיל מדויק ומשתלם

הוצאת פעילות הגיוס לחברות השמה טומנת בחובה יתרונות רבים עבור ארגונים וחברות, אשר מלבד החיסכון בזמן והמשאבים נהנות גם ממאגר מועמדים איכותיים מתחדש, מיומנות של אנשי גיוס מנוסים ופלטפורמת התקשרות שמשמרת את האינטרס של הארגון ואת האינטרסים של חברת ההשמה באותו צד.

יחד עם זאת, על מנת להפיק את המיטב מן ההתקשרות והעבודה עם חברת ההשמה, חשוב להתייחס לחברת ההשמה כשותפה פעילה בתהליך.

מספר כלים חשובים להתנהלות מול חברת גיוס והשמה :

בחירת חברת גיוס והשמה

ישנם ארגונים שעובדים עם חברת השמה אחת בבלעדיות וישנם ארגונים שעובדים עם מגוון של חברות. החשיבות היא לבחור חברת השמה שמתמחה בתחום המשרה אליה הארגון מגייס.

מומלץ להתמקד בחברה מבוססת, בעלת קהל לקוחות רלוונטי שמכירה לעומק את התעשייה אליה משתייך הארגון המגייס. ישנן חברות השמה שמתמחות ביותר מתחום אחד אולם מציגות ידע וניסיון בתחומים השונים בהן מתמחות.

בנוסף, כמו בריאיון גיוס, גם כאן הכימיה מאוד חשובה. היפגשו עם הנציגים של חברת הגיוס, הסבירו על התהליכים שלכם הציגו את התרבות הארגונית ובררו מולם איזה ערך חברת ההשמה יכולה להביא.

פתיחת משרה

בעת פתיחת משרה חדשה אל תסתמכו על עדכון פרטי המשרה במערכת, וצרו קשר ישיר עם המגייס/ת. עדכנו על פתיחת המשרה, אופי המשרה והציפיות שלכם מן המועמדים, רמת הדחיפות וכל מידע רלוונטי נוסף.

ככל שתספקו יותר מידע רלוונטי לגבי פרופיל המשרה, אופי התפקיד, מבנה תהליך הגיוס ולוחות זמנים, כך תאפשרו לחברות ההשמה לבצע חיפוש יעיל וממוקד לאיתור המועמדים הרלוונטיים ביותר.

תיאום ציפיות בתהליך הגיוס

תיאום ציפיות עם חברת ההשמה יכול לחסוך המון אי הבנות או תקלות בתהליך.

שתפו עם חברת ההשמה על תהליך הגיוס מהצד שלכם, אילו מועמדים אתם מצפים לקבל ומה תחומי האחריות של חברת ההשמה.

ישנן חברות השמה שמתאמות ומזמנות ראיונות מול המנהלים המגייסים, מבצעות ראיונות מקצועיים או ראיונות עומק, מבצעות שיחות ממליצים ועוד שירותים. תאמו עם חברת ההשמה שלכם אילו פעולות מצופות מחברת ההשמה מראש ומהם זמני התגובה להם אתם מצפים.

ככל שתגדירו ציפיות הדדיות מראש, כך שיתוף הפעולה שלכם עם חברת ההשמה יהיה מוצלח ומהיר.

תהליך למידה וניתוח לצרכי מיקוד והתייעלות

אבחון וגיוס מועמדים הם תהליכים שעוסקים באנשים, וקיים ערך רב להתרשמות אישית ולמיומנויות של מועמד שאינן באות לידי ביטוי בקורות החיים הכתובים. חברת הגיוס שלחה אליכם מועמד שעל פי הנתונים היבשים מחזיק בכל הנדרש למשרה, אולם מיד בתחילת הריאיון הרגשתם שזה לא יעבוד?

העבירו משוב ממוקד, ברור ומלמד לחברת ההשמה. כאשר המועמד נמצא כלא מתאים על בסיס אישי נסו להבין ולתרגם זאת למסר ענייני מבוסס על דוגמאות, על מנת להבטיח מיקוד, מיפוי וקבלת מועמדים שיקלעו יותר לא רק לצרכי המערכת והארגון, אלא גם לתרבות הארגונית ולמנהל המגייס.

כבדו את הזמן של המגייסים

הקפידו לעדכן את חברת ההשמה בשינויים בפרופיל המשרה, תקציב השכר המוצע, שינויים במבנה התהליך או אירועים בלתי צפויים לאורך הדרך.

סגרתם משרה? עדכנו את חברת ההשמה בזמן על מנת למנוע המשך עבודה על משרה לא רלוונטית.

הגדירו זמני מענה בשיחת תיאום הציפיות וכבדו אותם.

זכרו, חברת השמה שמהווה שותף אמיתי לתהליך תהיה מחויבת ותתעדף אתכם כלקוחות. מעבר לכך, שימור מערכות היחסים עם חברות ההשמה תבטיח עבודה שיתופי פעולה עתידיים מוצלחים.

 

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *