"אנחנו יודעים לפעול באופן עוצמתי מול איראן במקומות קרובים ורחוקים"

בדברים שנשא אמש, התייחס הרמטכ"ל ליציאת כוחות צה"ל מחאן יונס ולאיום המלחמה שמובילה איראן מול ישראל

הרמטכ"ל אמר אתמול (רביעי) כי אנו במלחמה רב־זירתית שהעורף לא חש בה. "היום מלאו שישה חודשים למלחמה, אליה יצאנו מנקודה קשה מאוד. התעשתנו ואנחנו נלחמים בעוצמה ובנחישות. אנחנו נלחמים במלחמה הזו בצורה שונה, היא שונה מקודמותיה ובמחשבה עמוקה אין שתיים שהיו דומות.

"בחלק מהמקומות נראה כי החיים חזרו למסלולם, בעוד הלוחמים נלחמים בגבורה; העורף לא חש בזה, אך משפחות החיילים חשות בכך היטב. זו אינה שגרה. אנחנו במלחמה רב־זירתית. אין סיבה לבהלה, אבל גם אין מקום לשאננות. עלינו להיות מודעים למצב, ומוכנים תמיד".

עוד אמר הרמטכ"ל: "כוחות צה"ל ערוכים ופועלים בכל הזירות, בדרום, בצפון, ביהודה ושומרון ובזירות רחוקות יותר. צה"ל יודע להתמודד גם עם איראן – בהתקפה ובהגנה. נערכנו לכך, יש לנו מערכות הגנה טובות, אנחנו יודעים לפעול באופן עוצמתי מול איראן במקומות קרובים ורחוקים. אנחנו פועלים בשיתוף פעולה עם ארצות הברית ושותפות אסטרטגיות במרחב".

הוא התייחס ליציאת כוחות צה"ל מערי מרכז ודרום הרצועה, ואמר: "המלחמה בעזה נמשכת, ואנחנו רחוקים מלהפסיק. בכירי החמאס עדיין מסתתרים. נגיע אליהם במוקדם או במאוחר. אנחנו מתקדמים, ממשיכים להרוג עוד מחבלים ומפקדים ולהשמיד עוד תשתיות טרור, כולל בלילה האחרון. לא נשאיר חטיבות חמאס פעילות באף חלק של הרצועה. יש לנו תכניות ואנחנו נפעל כשנחליט. במקביל למאמץ ההתקפי, אנחנו מאפשרים הכנסת סיוע הומניטרי לרצועה. האינטרס של חמאס הוא לשקף משבר הומניטרי בעזה, על מנת ללחוץ להפסקת המלחמה. חמאס מנסה להשתלט על הסיוע ההומניטרי ומונעת את חלוקתו הרצויה, בכדי לחזור ולשלוט ברצועת עזה – לא נכון שזה יקרה".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *