ארה"ב: לראשונה יוטלו סנקציות על יהודים שהואשמו בפגיעה בערבים ביו"ש

צו נשיאותי עליו חתם הנשיא ביידן בשבוע האחרון, עלול לסכן ראשי ממשלה, שרים, פקידי ממשל ותושבים יהודים ביהודה ושומרון

מחלקת המדינה ומלחמתה בישראל. ג'ו ביידן, נשיא ארצות הברית חתם ביום חמישי האחרון על צו שיאפשר להטיל סנקציות על מתיישבים יהודיים שלטענת גורמים אמריקאיים היו מעורבים בפעילות נגד ערבים בשטחי יהודה ושומרון. נכון למועד כתיבת שורות אלו הוזכרו שמותיהם של ארבעה מתיישבים שנכסיהם יוקפאו במידה ויש להם כאלה בארצות הברית. הם לא יוכלו לעשות שימוש במערכת הבנקאות האמריקאית או להיכנס לארצות הברית, ואסור יהיה לאזרחי ארצות הברית לסחור עמם.

בממשל אותתו שמדובר בתחילתה של מדיניות שעשויה להתרחב והיא עלולה לחול גם על פוליטיקאים ישראליים. בתגובה אמר השר לביטחון פנים, איתמר בן‏־גביר (עוצמה יהודית), אמר: "הנשיא ביידן טועה ביחס לאזרחי מדינת ישראל ולמתיישבים הגיבורים. מי שמותקפים, מי שנרגמים באבנים בניסיון לפגוע ולרצוח אותם, הם המתיישבים הגיבורים ביהודה ושומרון".

עמיתו לשולחן הממשלה, שר האוצר בצלאל סמוטריץ' (הציונות הדתית) הגיב אף הוא לפרסומים ואמר: חבל שממשל ביידן משתף פעולה עם קמפיין 'אלימות המתנחלים' שהוא שקר אנטישמי, בימים בהם המתיישבים משלמים מחיר דמים יקר בטובי בניהם במלחמה בעזה.

ממשרד ראש הממשלה נמסר בתגובה: "רוב מוחלט של המתיישבים ביהודה ושומרון הם אזרחים שומרי חוק, רבים מהם נלחמים בימים אלה בסדיר ובמילואים למען הגנת ישראל. ישראל פועלת נגד כל מפירי חוק בכל מקום, ולכן אין מקום לצעדים חריגים בנידון".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *