באוקראינה מתכוננים לגרוע מכל: אנשים אוגרים מזון, נערות עם נשק

הרב הראשי של קייב יונתן מרקוביץ': "הממשל משתדל להרגיע את התושבים כדי שלא תהיה היסטריה"

העולם נערך למלחמה: על פי הערכות גורמי המודיעין האמריקני, כ-130 אלף חיילים רוסים נמצאים בגבול, והפלישה תתבצע עוד השבוע. באוקראינה נערכים לגרוע מכל, אוגרים מזון ומתאמנים בנשק, ונשיא ארה"ב הזהיר מפני סנקציות כלכליות שיוטלו על מוסקבה אם זו תפלוש לשכנתה. גולן יוכפז וענת דוידוב שוחחו ברדיו ללא הפסקה עם הרב הראשי של קייב יונתן מרקוביץ' שעדכן במתרחש בעיר.

הרב מרקוביץ' סיפר כי, "הממשל משתדל להרגיע את התושבים, לא להכניס אותם לפאניקה. פשוט כדי שלא יהיה לחץ גדול והיסטריה. הכול עובד רגיל. המצב הכלכלי פה הפך להיות מאוד קשה כיוון שהרוסים לוחצים מאוד, והמשקיעים ברחו".

במקביל, רבים "אוגרים מזון, יש אימונים בנשק חם. לומדים את כל מה שצריך על מנת שיהיה אפשר להגן, שהאזרחים יגנו על עצמם במידת הצורך. לומדים עזרה ראשונה. מי שמארגן את זה – זה בד"כ ראשי העיר. כל מי שמגיע ורוצה ללמוד להגן על עצמו, מלמדים אותו להגן על עצמו. מתכוננים לכל תרחיש אימים שיכול לקרות. אם רוסיה תפלוש, מבחינת האוקראינים ותושבי אוקראינה זה תרחיש שהוא לא רצוי בכלל"

על ההתמודדות של ניצולי השואה המתגוררים באזור עם החשש הגובר מפני פלישת רוסיה אמר הרב: "אלה אנשים שלדעתי הכי קשה להם להתמודד עם כל מה שקורה היום כיוון שהם זוכרים את תקופת המלחמה בצורה הכי חיה שיכולה להיות, הם עברו אותה, הם עברו את המצב הבעייתי של מלחמה שאין מה לאכול ולשתות. הם בהיסטריה גמורה. הם מאוד מפחדים, זו אוכלוסייה שבהכי הרבה פאניקה".

הוא סיפר: "לפני מספר ימים, פחות משבוע, חילקנו ל-500 אנשים מבוגרים סל מצרכים גדול. כל פעם שאנחנו מחלקים אנשים עומדים בתור, בצורה מאוד מסודרת, אנשים תרבותיים, מאוד נחמד. הפעם הזאת הם פשוט בהיסטריה רצו לקחת את השקים, למרות שאמרנו שיש מספיק לכולם".

לשיחה הצטרף גיא מימון ששוהה בימים אלו במוסקבה. "לא רואים ולא מרגישים יותר מדי", אמר. "ישבתי בבית כנסת במשך 7 שעות בשבת ואפילו לא עלה הנושא של אוקראינה במהלך כל השיחות בסעודה השלישית. כך שבאמת עולם כמנהגו נוהג", הוסיף.

הוא סיפר שלפני "כעשרה חודשים נסעתי דרומה ועוברים דרך עיר שנמצאת קרוב לגבול וכבר אז ראיתי הרבה תנועה של כלים כבדים, טנקים, שמובילים לשם כוחות כך שזה לא מתפתח בשבוע האחרון. במשך השנה וחצי האחרונה יש תנועה של כוחות צבאיים של רוסיה לכיוון האזור הזה".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *