בג"ץ אישר את ההקצאה לתלמידות 'בית יעקב' בקרית יובל

תלמידות בית יעקב בקרית היובל יוכלו להיכנס למוסד שהוקצה להם על ידי עיריית ירושלים, במבנה של רשת עמל • בדיון בראשות השופט עמית נקבע כי העירייה פעלה על פי הדין ובהתאם לנוהל ולא נפל כל פגם בהקצאה

בשורה לתלמידות בית יעקב שיוכלו לפתוח את שנת הלימודים במבנה השייך לרשת עמל, בקריית היובל, ובעבר שכן בו ביה"ס ליידי דייויס. כך על פי פסק דין אשר התקבל היום בבג"צ, בשבתו כבית דין לערעורים.

כזכור, עיריית ירושלים, הקצתה את המבנה בוועדת ההקצאות, כמעשה שגרה הנהוג בעירייה, במקרים דומים. עתה, בית המשפט הגבוה לצדק אימץ את עמדת העירייה וקבע כי ההקצאה היתה על פי הדין ועל פי הנוהל הרגיל, הנהוג במקרים דומים, ולא פגעה גם בעקרון השוויון.

בית המשפט הגבוה לצדק קיבל כאמור את העתירה כנגד פסק הדין שניתן בבית המשפט המחוזי.

חשוב במיוחד לציין כי ההרכב בראשות השופט יצחק עמית, השופט גרוסקופף והשופטת רנן העיר לסיום: "המשיבים לא טענו, וממילא לא הניחו שמץ של תשתית עובדתית לכך שהעירייה נוהגת להשתמש בהליך המקוצר לפי סעיף 7א, באופן המעורר חשד לשיקולים זרים."

ראש העיר ירושלים, מר משה ליאון: "אני מביע את תודתי ואת הערכתי לבית המשפט הגבוה לצדק, אשר קבע באופן ברור וחד כי עיריית ירושלים פעלה על פי דין, ועל פי הנהלים, ללא כל חשש לקיומם של שיקולים זרים. עתה, תלמידות בית יעקב יוכלו להכין את עצמן לפתיחת שנת הלימודים כמו שאר התלמידות והתלמידים בירושלים. נאחל להן ולשאר התלמידים בעיר הצלחה."

בתגובה מסר יו"ר 'דגל התורה' ח"כ משה גפני, כי בית המשפט העליון קיבל "החלטה נכונה ששמה קץ לאפליה הפסולה שחוו תושבי השכונה בקרית יובל במשך שנים, כאשר מאות בנות נאלצו לנסוע מידי יום ללימודים בשכונות סמוכות. אני מברך את ראש העיר משה ליאון יחד עם חברי סיעת 'דגל התורה' בעירייה, שעמדו איתן במאבקם הצודק והמוצלח לטובת תושבי השכונה".

מי שגינתה את ההחלטה היא נציגת 'מרצ' בעירייה, המייצגת את השמאל הקיצוני בעיר. בהודעה מסיתה נגד תושבי השכונה החרדיים כתבה חברת מועצת העיר לורה ורטון, בין היתר,  כי "עמותת בית יעקב היא עמותה חרדית פוליטית, וראש מפלגת דגל התורה לא מתבייש להתערב ולנכס את העניין לעצמו. בתי ספר אמורים לחנך לאזרחות טובה, לא לקדם ולא להיות מקודמים על ידי מפלגות פוליטיות. פתיחת בית ספר כזה באמצע שכונת קריית יובל מקוממת".

עוד כתבה ורטון, כי "עצירת הביזה בירושלים היא אבן הדרך הראשונה להחזרת מדינת ישראל לפסים של ממלכתיות וניהול תקין. אנחנו לא נגד החרדים או נגד אנשים חרדיים. אנחנו נגד השמרנות והקנאות הדתית ששולחת נשים לאחורי האוטובוס. אנחנו נמשיך לעבוד להוכיח שאין כל הצדקה להכניס מוסד של בית יעקב לקרית יובל ונאבק על הזכויות של החינוך הממלכתי והממלכתי דתי בקרית יובל ובכל מקום. אמשיך לפעול ולעזור כפי שעזרתי עד כה".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *