בוועדה הארצית לתכנון ובנייה לא ציפו לדרמה שהתחוללה במהלך הדיון על חדרה

תכנית המתאר לשכונת בית אליעזר שנידונה בוותמ"ל עוררה סערה כשראש עיריית חדרה עזב את הדיון והאשים את רמ"י בשיקולים זרים

ניר בן־חיים, מי שמכהן נכון לעכשיו בתור ראש עיריית חדרה בפועל, פוצץ היום (רביעי) את ישיבת הוועדה הארצית לתכנון ולבנייה שדנה בתכנית המתאר חדרה בית אליעזר 3002 לפיה יוקמו עוד כ־7,000 יחידות דיור בעיר. בן חיים טען כי עוד טרם הסתיים הדיון בוועדה, הפיצה רשות מקרקעי ישראל הודעה לפיה הוחלט לאשר להפקדה את התוכנית שתשפיע, לדבריו, על חייהם של תושבי חדרה והסביבה. "כך נחשף שכולנו רק שחקנים במשחק מכור מראש" אמר ראש העירייה בצאתו מאולם הדיונים.

עוד אמר בן־חיים: "כל הצוות המקצועי של עיריית חדרה יושב בדיון שחשבנו שהוא רציני, לאחר שלמדנו את כלל הטיעונים, השמענו בכובד ראש כל טיעון וטיעון וקיבלנו מענה מזלזל. אני בספק אם איש הקשיב לנו ואז התברר מדוע. קיבלנו היום דוגמה חיה ומצערת למשקל שיש לשיקולים זרים בקביעת עתידנו כאן ובאופן שבו ננהל את חיינו בעשורים הבאים. מה שקרה מעלה סימני שאלה בנוגע לאמינות הדיון וקידום התכנית ההרסנית".

בן־חיים טוען כי מדובר בתכנית שתפגע אנושות בעתידה של חדרה ובאיכות חיי תושביה. לדבריו "מצער ביותר שבשעה שאנו נלחמים על עתידנו כאן וכולנו עוסקים בחיזוק והגברת החוסן הלאומי, יש מי שבוחרים לנצל מנגנונים כבדי משקל לשימושם האישי. העירייה מתנגדת בתוקף לקידום התכנית משום שהיא נוגדת את תכנית הפיתוח של העיר, פוגעת במימוש תכניות אחרות ובעיקר בתכניות התחדשות עירונית שכל מהותן צדק חברתי. אמשיך להיאבק עד לסילוקה מהשולחן", אמר ראש העירייה. כדאי לזכור שבן־חיים מתמודד בבחירות לרשויות המקומיות.

דוברת רשות מקרקעי ישראל מסרה בתגובה: "אין כל שחר לדברים. ההודעה הוכנה מבעוד מועד כנוסח נצור עוד לפני הוועדה והמתינה להחלטת הוועדה כדי לעדכן את ההודעה בהתאם להחלטות שיתקבלו. בסביבות השעה 12.30 דובר מינהל התכנון שלח לי הודעה שאפשר להפיץ את ההודעה. כוונתו היתה שהנוסח ששלחתי לו מקובל עליו. אולם מדברים אלו הבנתי שההחלטה אושרה והפצתי את ההודעה בטעות למספר כתבים, זאת מבלי לדעת שהדיון עדיין מתקיים. מיד לאחר מכן עידכנתי את הכתבים ואת דוברת העירייה שההודעה נשלחה בטעות".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *