בזמן שאתם נכשלים פעם אחר פעם, יש מי שאחרים עברו במקומם את הטסט

עשרות נהגים כלל לא עברו טסט, מרביתם תושבי מזרח ירושלים ששילמו אלפי שקלים כדי שמישהו ייבחן במקומם

בחודשים האחרונים ניהלו משטרת ירושלים ואגף התנועה במשטרה, חקירה סמויה בשל חשד להונאת ענק של מבחני נהיגה באמצעות רשת התחזויות. החקירה במשטרה החלה לאחר שבוחני נהיגה של משרד הרישוי בצפון הארץ טענו כי הם מזהים חשש להתחזות כשנבחנים נבחנו אצלם מספר פעמים ובזהויות שונות.

על־פי החשד, חשוד תושב מזרח ירושלים (54) ובני משפחתו הם שניהלו את רשת ההונאה, כשהם מתאמים את הנבחנים המתחזים לתושבי מזרח ירושלים. למעשה, אלה שילמו בתמורה לקבלת רישיון נהיגה מבלי שעברו מעולם מבחן נהיגה מעשי כנדרש בחוק. בבדיקה שנערכה על־ידי אגף התנועה עלה כי חלק מאותם נהגים שחשודים בכך ששילמו לאחרים שיבצעו עבורם ובמקומם את המבחן, עשו זאת לאחר שנכשלו בעצמם במספר רב של מבחני נהיגה.

לפני שבועיים הפכה החקירה לגלויה, כשבלשי היחידה המרכזית במחוז ירושלים ובלשי אגף התנועה, בסיוע כוחות תגבור משטרתיים נוספים ולוחמי מג״ב, פעלו באזור הצפון ובמזרח ירושלים. בחדרה תפסו הבלשים בשעת מעשה שני מתחזים שניסו לבצע מבחן נהיגה עבור אחרים, כשאחד מהם חובש פאה לראשו… במהלך החיפוש שערכו השוטרים ברשות החשוד המרכזי שנעצר ובני משפחתו, נתפסו מספר פאות, תעודות זהות שחשודות כמזויפות, פריטי לבוש ששימשו לפי החשד כתחפושת במסגרת ההתחזויות וממצאים נוספים. כמו כן נתפסו שמונה כלי רכב, ובהם שלוש משאיות ששימשו על־פי החשד לביצוע ההונאה ורכבים ששימשו להסעת המתחזים. המשטרה עצרה באותו יום 22 חשודים ובהם שבעת החשודים המרכזיים שגובשה כלפיהם תשתית ראייתית לניהול והפעלת הרשת והוגשה נגדם הצהרת התובע.

מהחקירה עלה שהחשודים פעלו במשך זמן רב, בשיטתיות, באופן מאורגן ובאמצעות רשת מתחזים ענפה. וכי מדובר ביותר ממאה מקרים בהם אנשים קיבלו רישיון נהיגה לאחר שמתחזה ביצע עבורם את מבחן הנהיגה תמורת אלפי שקלים. מרבית מקבלי הרישיון בצורה הזאת הם תושבי מזרח ירושלים. במשטרה אומרים כי בנוסף להליך הפלילי, תעביר המשטרה את פרטי אלו שקיבלו רישיון במרמה, לצורך נקיטת פעולה מנהלית משלימה של משרד הרישוי ביחס לאותם הרשיונות שהושגו במרמה.

פקד יבגני ברוורמן קצין חקירות ביחידת ההונאה במחוז ירושלים, אומר: "המשמעות של מעשי החשודים היא שעשרות נהגים עלו לכביש עם רישיונות נהיגה שהושגו במרמה מבלי שעברו בהצלחה מבחן נהיגה מעשי כחוק. בכך סיכנו את ציבור משתמשי הדרך בכבישי ישראל. מעשי הנוכלות והמרמה נחשפו לאחר פעולות חקירה סמויות וגלויות במשך שבועות ארוכים. כבר בתחילת החקירה הבנו את הסכנה הטמונה במעשיהם של החשודים ואת היקף המעשים. לכן לא חסכנו במשאבים ומאמצים על מנת לבסס תשתית ראייתית נגדם כדי שנוכל לגדוע ולפרק את הרשת שבתמורה לבצע כסף סיכנה את משתמשי הדרך".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *