בזמן ששלח כטב”מים על אומן: פוטין שיגר איחולים ליהודים לר"ה

אל לשכת רבה הראשי של רוסיה הגיעו מכתבי הברכה לשנה החדשה מנשיא רוסיה, יו"ר הדומה, יו"ר הפרלמנט ובכירי הממשל ברוסיה / ועל המדינות בו יאמר

בזמן שכוחות רוסיים שיגרו בימים האחרונים כטב”מים תוקפים תוצרת איראן לאומן במטרה לפגוע בחסידי ברסלב ששוהים בעיר לרגל ראש השנה. אלא שבחסדי השם, הכוחות האוקראיניים הפילו יותר מעשרה מל”טים מדגם “שאהד-136” בדרום המדינה.

על פי הדיווחים באוקראינה, חלק מהמל”טים הללו שוגרו משטח חצי האי קרים הכבוש והופנו לאומן שם שוהים עשרות אלפי חסידים.

אל לשכתו של רבה הראשי של רוסיה הגאון רבי בערל לאזאר שליט"א, הגיע אגרת ברכה מנשיא רוסיה ולדימיר פוטין, המאחל ליהודי המדינה ברכות לקראת ראש השנה והשנה החדשה.

במכתבו הוא כותב: "אל יהודי רוסיה. הנני מברך אתכם מכל הלב לרגל ראש השנה, חג הסמל את תחילת השנה החדשה עפ"י הלוח העברי. חג זה מפנה את הציבור הדתי אל סימני ההיכר המוריים הנעלים, המונחים ביסוד כל הדתות – אל ערכי ההומניות, הצדקה והרחמים – והוא מעודד לעשיית מעשים טובים. חשוב ביותר הוא שיהודי רוסיה, השומרים על נאמנותם למסורת הרוחנית שלאבותיהם, תורמים תרומה בעלי משקל לשמירה על הרבגוניות התרבותית שלארצנו, לחיזוק ההסכמה בין העמים על היסודות של עזרה הדדית וסובלנות דתית. אני מאחל לכם בריאות טובה, התעלות רוחנית ותחושת חג אמיתית. ולדימיר פוטין".

כנו-כן שיגרו אגרות ברכה יו"ר מועצת הפדרציה של האסיפה הפדרלית של הפדרציה הרוסית הגברת ולנטינה איבנובנה מטווינקו, יו"ר דומא המדינה של האסיפה הפדרלית של הפדרציה הרוסית, ויאצ'סלב ויקטורוביץ' וולודין, מושלי מחוז שונים, ראשי עיריות, ובכרי ממשל רבים.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *