בן גביר מקים חמש יחידות של סיירות משמר הגבול

בגזרות תל אביב, מרכז, חוף, צפון ודרום: משמר הגבול הקים חמש סיירות של משמר הגבול שיהיו פרוסות ברחבי הארץ • בכך מקבלות לראשונה הבטחותיו של השר איתמר בן גביר ביטוי בשטח

חודשים ספורים להבטחת השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, להרחבת הכוח המשטרתי – ונראה כי הרפורמה מתחילה להראות את אותותיה בשטח. משמר הגבול הודיע הבוקר על הקמת חמש יחידות של סיירות משמר הגבול בגזרות תל אביב, מרכז, חוף, צפון ודרום.

לסדר הכוחות של משמר הגבול ומשטרת ישראל יצטרפו כ-300 סיירות משמר הגבול שיהיו פרוסות ברחבי הארץ וזאת עפ"י החלטתו של מפקד משמר הגבול, ניצב אמיר כהן ובתמיכתו של מפכ"ל המשטרה, רנ"צ יעקב שבתאי.

חמשת יחידות הסיירות של מג"ב החדשות יצטרפו ליחידה הוותיקה שבמג"ב ירושלים ובכך יהיו במשמר הגבול 6 יחידות של סיירות מג"ב.

יחידות הסיירות של מג"ב הינן יחידות המבוססות על טהרת שוטרות מג"ב אשר מתגייסות לשירות חובה בחיל ומוכשרות בענף מפקדים בבית הספר החילי לרובאי 03.

יחידות הסיירות של מג"ב פועלות לרוב ככוח רגלי במשימות הביטחון השוטף במקומות הומי קהל ומוקדי חיכוך בערים מרכזיות במדינת ישראל שתכלית השירות שלהן הינו מתן ביטחון אישי לאזרח.

טקס ההקמה התקיים אתמול במרכז התרבות במועצה אזורית דרום השרון במעמד מפכ"ל המשטרה, רנ"צ יעקב שבתאי ומפקד משמר הגבול, ניצב אמיר כהן ובהשתתפות ממ״ז דרום, ניצב פרץ עמר, ממ״ז ירושלים, ניצב דורון תורג׳מן, ממ"ז צפון, ניצב שוקי תחאוכה, ממ"ז מרכז, ניצב אבי ביטון, ס' מ' מג"ב, תנ"צ בריק יצחק, מפקד בית הספר החילי, תנ"צ מאיר אליהו, סגל הפיקוד הבכיר של משמר הגבול, 202 סיירות שסיימו את הכשרת הסיירות, משפחות ואורחים נוספים.

מפכ"ל המשטרה, רנ"צ יעקב שבתאי (צילום: דוברות המשטרה)

מפכ"ל המשטרה, רנ"צ יעקב שבתאי: "פריסת סיירות מג"ב ברחבי המדינה, הינה בעלת חשיבות מכרעת בחיזוק תחושת הביטחון של אזרחי המדינה, בעיקר בתקופה ביטחונית מורכבת ומאתגרת בה אנו מצויים – הן בתחום הפשיעה והן בתחום הפח"ע. מהלך זה, הינו חלק מסדרת מהלכים אסטרטגיים לחיזוק עוצמתה של המשטרה, שמטרתו מתן מענה מיטבי לאתגרי השגרה, לצד מענה עוצמתי באירועי החירום. זהו צעד נוסף ומשמעותי במימוש הזכות שניתנה לנו, להגן על המדינה, ועל ביטחונם האישי ושלומם של אזרחיה. חניכות יקרות, אני בטוח כי ההכשרה הארוכה שסיימתן היום, בעלת השפעה רבה על הפיתוח האישי והיכולות המקצועיות של כל אחת ואחת מכן. ניכר היטב, כי התכנים המקצועיים בהם עסקתן במסגרת ההכשרה נבחרו בקפידה".

מפקד משמר הגבול, ניצב אמיר כהן (צילום: דוברות המשטרה)

מפקד משמר הגבול, ניצב אמיר כהן: "האתגרים העומדים לפני המפקדים והלוחמים הולכים ונעשים מורכבים עם השנים. גם בשעה זו, נלחמים כוחותינו בסדיר ובקבע, בטרור ובפשיעה, עמלים לילות כימים במסירות נפש, במקצועיות ומסירות אין קץ. הדור החדש של הסיירות הניצבות כאן הצטרף החל ממחר למאמץ המבצעי בהגנה ושמירה על אזרחי ישראל. בקהל נמצאת גם יחידת הסיירות הראשונה של מג"ב ירושלים. בעשור האחרון הגיעה היחידה להישגים מבצעיים ניכרים שבאו לידי ביטוי בסיכול פיגועים בגלי הטרור שפקדו את העיר ירושלים. הצלחת היחידה ותרומתה לביטחון העיר היא שסללה את הדרך להקמת יחידות נוספות ושאר מחוזות משטרת ישראל. בשנה האחרונה לאחר מאמץ משולב עם גורמי צה"ל העלנו את רמת הרובאות ל-03. הכשרה המרחיבה את סל הכלים והיכולות המקצועיות".

סיירות משמר הגבול החדשות (צילום: דוברות המשטרה)
מפכ"ל המשטרה, רנ"צ יעקב שבתאי ומפקד משמר הגבול, ניצב אמיר כהן בטקס (צילום: דוברות המשטרה)

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *